Thuiswerker stuwt omzet JDE Peet’s koffie

UTRECHT – Waar de verkoop in horecakanalen wegviel, compenseerde de thuiswerkende consument een terugval in omzet van JDE Peet’s voor een groot deel. Het uiteindelijke omzetdaling komt uit op 2,9 procent. De fabrikant maakt 393 miljoen euro winst, 12 procent meer dan vorig jaar.

Het moederbedrijf van Douwe Egberts, Senseo, Pickwick en Jacobs noteert een omzetdaling in de horeca in april en mei, maar ziet herstel in juni. Daarmee daalde de out-of-home omzet in het eerste halfjaar van 2020 met 30 procent. Doordat er thuis meer koffie en thee werd gedronken bedraagt de totale omzetdaling maar 2,9 procent. De volledige omzet van het eerste halfjaar komt uit op 3,2 miljard euro.

Luxe
Met name de luxere koffies zijn in verkoop gegroeid, ziet JDE Peet’s. Het zouden vooral thuiswerkers zijn die meer besteden aan retailkoffie. Nederland blijft een belangrijke markt voor JDE Peet’s, met een aandeel van 10 procent.

Bron: De Volkskrant