Fabrikanten

Unilever loopt risico met aankoop Drunk Elephant

AMSTERDAM - Een mogelijke aankoop van het Amerikaanse huidverzorgingsmerk Drunk Elephant brengt mogelijke risico's met zich mee voor Unilever. Dat zeggen analisten van Société Générale in een reactie op berichten dat Unilever 1 miljard dollar wil neertellen voor het Amerikaanse bedrijf. Niet alle internationale expansies van vergelijkbare merken zijn in het verleden een succes geworden, aldus Société Générale.

Marleen Veldhuijzen |

De marktvorsers van Société Générale vragen zich af of Unilever wel genoeg boekenonderzoek kan doen aangezien het team van de Brits-Nederlandse consumentenproductenfabrikant dat zich bezighoudt met fusies en overnames erg klein is. Daardoor kan het risico op 'asymmetrische informatie' ontstaan.

Zand in de motor
Société Générale beseft dat Drunk Elephant in de eerste zes jaar van zijn bestaan zeer succesvol was. Wel vragen de analisten zich af of die groei doorzet of dat er juist zand in de motor is gekomen de laatste tijd.

Bron: ANP

 

societe-generale.jpg