GOUDEN PARTNER 2022, Categorie: Vleesvervangers/Vegetarisch, Criterium: Succes van producten en innovaties, Winnaar: Vivera

Vivera: 'We voelen ons verantwoordelijk om de categorie te laten groeien'

HOLTEN/DEVENTER – Open-minded zijn met innovaties en renovaties: dat is een belangrijke pijler voor Vivera als het gaat om een goede samenwerking. Dat hun handelspartners dat aanspreekt, is duidelijk want Vivera is benoemd tot Gouden Partner. “Teamwork maakt het verschil. Door het aanbod actueel te houden, kan de categorie groeien”, reageert Richard Jansen, sales director bij het bedrijf.

Gefeliciteerd met het winnen van een Gouden Partner! Waar komt de oorkonde te hangen?
“Prachtig dat we Gouden Partner zijn geworden voor de categorie Vleesvervangers/Vegetarisch! Wij zijn erg blij met deze waardering door onze handelspartners en zijn trots op het succes van onze producten en innovaties. Teamwork maakt het verschil en daarom komt de oorkonde straks op een plek waar zoveel mogelijk medewerkers hem kunnen zien.”

Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
“Ideeën voor innovaties kunnen vanuit de hele organisatie worden aangedragen en als iedereen het ziet zitten, zijn de lijnen kort en kunnen we snel schakelen.”

Wat is de invloed van de moeizame onderhandelingen van het afgelopen jaar op de samenwerking?
“De toegenomen concurrentie van out-of-homeconsumptie, vanwege het coronaeffect en de sterk gestegen prijzen van grondstoffen maken 2022 tot nu toe wel tot een uitdagend jaar voor zowel retailers als voor hun leveranciers.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Ik zie vooralsnog dat beide partijen elkaar blijven vinden om te zoeken naar mogelijkheden om de categorie te laten groeien en onze handelspartners blijven gelukkig open-minded voor onze innovaties en renovaties.”

Op welke manieren dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie? Wat mogen we van jullie verwachten in de nabije toekomst?
“Onze bijdrage aan de groei van de categorie zit niet alleen in echt nieuwe producten als onze Kipfilet, Frikandelburger en recent nog, Zalmfilet. Aan de andere kant blijven we alert inspelen op wat de consument wil met aangepaste en verbeterde producten. Afgelopen jaar hebben we met grootverpakkingen een alternatief geboden voor meerpersoonshuishoudens en met renovaties van al bestaande producten blijft ons aanbod actueel en relevant. Dit alles draagt ook bij aan de merkkracht van Vivera, waardoor de consument ons goed weet te vinden en de categorie verder kan groeien. We zijn er trots op dat we dit jaar marktleider zijn en voelen ons verantwoordelijk om de categorie verder te laten groeien.”

“Top! Ze weten telkens weer te verrassen met nieuwe innovaties.”
Sharon Jongerius
category manager vlees/vis/vega Hoogvliet