HUIZEN – Lidl gaat meer biologische producten verkopen. Het nieuwe assortiment wordt voor het eerst gepresenteerd tijdens Lidl’s Bioweek, die start op 4 augustus.
Lidl vindt dat biologische producten toe zijn aan een volgende stap. Tijdens Lidl’s Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, zoals groentesappen, koffiebonen en speltmeel. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbelt de supermarkt haar biologische AGF-producten. Op alle producten staat het Europese biologische keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.
Impuls
In vergelijking met Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland is het percentage biologisch in de Nederlandse supermarkten nog klein zegt Christine Braun, woordvoerder van Lidl: “Er valt nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek.”
Klant
Het biologische assortiment zal uiteindelijk gevormd worden door de Lidl-klant. Waar mogelijk krijgen de meest gevraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap. Christine Braun: “De voorkeuren van onze klanten vertalen we door naar ons assortiment. De klant beslist mee, dit geldt voor biologisch net als voor de andere onderdelen van ons assortiment.”
Bron: Levensmiddelenkrant