329946.jpg

Lidl is partner van UEFA Women’s EURO 2025

HUIZEN- Lidl en vrouwenvoetbal zijn voortaan onlosmakelijk met elkaar verbonden dankzij het officiële partnerschap met UEFA Women’s EURO 2025. Onder het motto 'Never Stop Growing' zet Lidl zich in voor persoonlijke ontwikkeling met een sterke focus op diversiteit, inclusie en gezonde voeding.

Redactie |

Deze waarden vormen al de kern van Lidl’s beleid voor medewerkers en komen tot uiting in diverse ontwikkelprogramma’s die gelijke kansen stimuleren. Daarbij komen initiatieven rondom vitaliteit, zoals sport, gezonde voeding en stoppen met roken. Door dit partnerschap vergroot Lidl haar maatschappelijke impact.

Lidl Youth Camp voor meisjes
Lidl organiseert in samenwerking met #WePlayStrong een voetbalkamp in Zwitserland speciaal voor meisjes. Honderd voetbalsters tussen de veertien en zeventien jaar uit twintig landen waaronder Nederland, krijgen de kans hun droom na te jagen. Ze nemen deel aan een drie dagen durend programma met voetbaltrainingen van UEFA-coaches, sessies over mentale gezondheid en workshops over bewuste voeding.

Lieke Martens
Lidl Nederland biedt ook nog eens een unieke kans aan een meisjesvoetbalteam: een dag in de schoenen van profvoetbalster Lieke Martens. Op 5 juli verzorgt Lieke een inspirerende training, waarna ze aanwezig is bij de VERS-conferentie, waar het team haar vragen kan stellen. Ook ontvangen de speelsters professionele trainingspakken, shirts, bidons en sporttassen. De dag draait om plezier, beweging en motivatie. Ter afsluiting kijkt het team samen met Lieke Martens op groot scherm naar de wedstrijd Wales – Nederland.

Speciale activatieteams
Lidl beschouwt sport en beweging als essentiële drijfveren voor een gezondere en duurzamere toekomst. Tijdens alle 31 wedstrijden zetten speciale Lidl activatieteams zich actief in voor diversiteit, inclusie en respect in de stadions. Daarom worden in de fanzones diverse activiteiten georganiseerd om fans te inspireren tot bewuste keuzes, variërend van gezonde voeding tot het stimuleren van een actieve levensstijl. Zo helpt Lidl sportliefhebbers te genieten van het toernooi en te investeren in hun eigen welzijn.

Gezonde voeding en duurzaamheid
Volgens Lidl bestaat een gezonde leefstijl uit meer dan alleen bewegen; bewuste voeding speelt een sleutelrol. In lijn met het Planetary Health Diet zet Lidl zich in voor duurzame en gezonde voeding. Dit uit zich onder meer door de ‘Fresh Stations’ in de fanzones tijdens de wedstrijden, waar fans vers fruit krijgen. Ook is er in Zurich een speciaal ‘Fresh Field’ ontwikkeld waar ter grootte van een voetbalveld duurzaam voedsel wordt verbouwd.

Bron: Levensmiddelenkrant