HUIZEN - Lidl Nederland lanceert ‘Let’s Grow’, een nieuw platform waarmee de supermarktketen vrouwelijke atleten een podium geeft om jonge meiden te inspireren om te (blijven) sporten.
Het eerste gezicht van het platform is voormalig Oranje-handbalkeepster Tess Lieder, met een mini-docu als kick-off. De komende periode wordt Let’s Grow verder ingevuld met meerdere atletes, zo meldt Sportnext.nl.
Stoppen
Uit recent onderzoek blijkt dat bijna de helft van de sportende jonge vrouwen overweegt te stoppen. Een opvallende trend, juist omdat sport zoveel kan betekenen. Via Let’s Grow wil Lidl die waarde van sport opnieuw zichtbaar maken door atletes als rolmodel naar voren te schuiven en het gesprek open te breken over de positieve effecten van sport. “Sport heeft me zoveel gegeven: zelfstandigheid, discipline en geloof in mezelf", zegt Lieder. "Dat gun ik iedereen."
Campagne
De campagne draait om een mini-documentaire waarin Lieder openhartig vertelt over de obstakels die ze onderweg naar de wereldtop overwon. Van taal- en cultuurbarrières tot het balanceren tussen moederschap en topsport. “Je leert dat je soms hard moet vallen om weer sterker op te staan”, vertelt ze. “Door in beweging te blijven, blijf je groeien, leren en ontdekken wie je bent, op elke leeftijd.”
Hoewel Let’s Grow een creatie is van Lidl, heeft sports marketing agency Branthlete - de enige in Europa die zich volledig richt op vrouwensport - meegedacht over de verdieping en uitwerking van het platform. “We zijn trots om middels dit platform vrouwelijke atleten een podium te geven”, zegt Frederique de Laat, co-founder van Branthlete. “Tess is de eerste in een reeks vrouwelijke rolmodellen van wie Lidl het verhaal gaat delen. Door hun ervaringen zichtbaar te maken, inspireren we een nieuwe generatie om in beweging te blijven."
Langetermijnvisie
Lidl bouwt met Let’s Grow voort op een langetermijnvisie waarin sport, voeding en gezondheid met elkaar verbonden worden. “Net als voeding is sport essentieel voor een gezonde generatie", zegt Remy Legue, head of brand bij Lidl Nederland. “Met Let’s Grow geven we vrouwelijke atleten een podium en hopen we meiden te inspireren om hun kracht te blijven ontdekken.”
Link naar de commercial (6 minuten):
Bron: Levensmiddelenkrant