Formules

Lidl voert actie tegen kinderarmoede

HUIZEN – De kerstactie van Lidl staat in het teken van de kinderarmoede in Nederland. In samenwerking met het Jeugdeducatiefonds probeert Lidl zo veel mogelijk kinderen blij te kunnen maken met een feestelijk ontbijt.

Gerard van Oosbree |

Volgens cijfers van het Centraal Plan Bureau leven er ins ons land 300.000 kinderen in armoede. Een op de vier kinderen gaat volgens het Jeugdeducatiefonds zonder ontbijt naar school. De supermarktketen wil daar samen met het fonds iets aan doen. In de filialen liggen vanaf vandaag in speciale displays vouchers van 1 en 2 euro die klanten kunnen laten scannen bij de kassa om zo een ontbijtje te doneren aan schoolkinderen.

Donatie
Tot tweede Kerstdag kunnen klanten bij de discounter ook hun statiegeld doneren aan het fonds. Aan het einde van de actie zal Lidl het gedoneerde bedrag verhogen. “Door de inflatie en de gestegen energiekosten komen steeds meer gezinnen in de problemen. Wij zien dat terug in een toename van aanvragen voor eerste levensbehoeften. Wij zijn heel blij de handen ineen te slaan met Lidl.”, aldus Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds.

Bron: Levensmiddelenkrant

cereal-g01528e897_1920.jpg