section1_page6_article18_1.jpg

Partnercontent

Lipton Ice Tea breidt suikervrije portfolio uit met nieuwe tropische smaak

ROTTERDAM - Lipton Ice Tea zorgt dit voorjaar voor nóg meer verfrissing binnen het segment suikervrije frisdrank met de introductie van een nieuwe tropische smaak: Green Mango Zero Sugar. De uitbreiding binnen het zero sugarassortiment draagt bij aan Lipton Ice Tea’s ambitie om in vijf jaar tijd haar verkoopvolume afkomstig van zero sugar-producten te verdubbelen. Dat wil zeggen dat 30% van het totale verkoopvolume afkomstig is van suikervrije ijsthee in 2028.

Steeds meer consumenten kiezen voor een bewuste levensstijl. In de frisdrankencategorie vertaalt dit zich in het feit dat steeds meer consumenten bewust kiezen voor frisdranken die laag zijn in suiker, of zelfs helemaal geen suiker bevatten. Inmiddels koopt 15% van de frisdrankconsumenten exclusief frisdrank zonder suiker en de verwachting is dat dit de komende jaren zal blijven groeien. Deze beweging zet zich ook voort binnen ijsthee. Inmiddels is 60% van de groei binnen de totale ijstheecategorie te danken aan het zero sugar-segment. Bovendien drinkt de loyale Lipton Ice Tea-consument maar liefst 33% meer Lipton Ice Tea sinds de introductie van Lipton Ice Tea Zero Sugar.

Nieuw: Lipton Ice Tea Green Mango Zero
Om verder in te spelen op deze trend, breidt Lipton Ice Tea haar zero sugar-assortiment uit met de nieuwe Green Mango Zero Sugar. Dit is een perfecte keuze voor iedereen die op zoek is naar een heerlijke verfrissing zonder suiker. Green Mango Zero heeft de verfrissende smaak van groene thee in combinatie met een licht tropische smaak van mango. Deze koolzuurvrije ijsthee bevat 0% suiker, maar smaakt 100% naar de welbekende Lipton Ice Tea die geliefd is door velen. De toevoeging van een vleugje mangosap aan de iconische smaak van groene thee, spreekt de steeds groter wordende groep consumenten aan die verfrissingen zoekt met de smaak van tropisch fruit. Vooral jongere consumenten die avontuurlijker zijn in hun smaakkeuzes, zoeken nieuwe en exotische smaakervaringen. João Costa (marketing manager Beverages Nederland): “Onze ambitie en strategie om ijsthee te laten groeien via een groter suikervrij-segment blijft ongewijzigd. We blijven niet alleen heerlijk smakende suikervrije alternatieven bieden in de meest populaire ijstheesmaken, maar introduceren ook heel bewust nieuwe smaken in het zero-sugarsegment. Zo komen we tegemoet aan de groeiende vraag naar verfrissing zonder suiker.”

"De komende jaren zal suikerreductie steeds belangrijker worden"
section1_page6_article18_2.jpg João Costa (l) en Thijs Sleddering: “Met de nieuwe smaak Green Mango Zero komen we tegemoet aan de groeiende vraag naar verfrissing zonder suiker.”

Suikerreductie in Peach & Lemon met verbeterd recept
Ook buiten het suikervrije segment werkt Lipton Ice Tea aan het verminderen van suiker. Vanaf dit voorjaar bevatten Lipton Ice Tea Peach en Lipton Ice Tea Lemon nog maar 3 g suiker per 100 ml. Dat is 33% minder suiker ten opzichte van vorig jaar en dat terwijl de smaak nog altijd even lekker is! Hiermee is Lipton Ice Tea hét ice tea A-merk met de laagste suikergehaltes in de smaken Peach en Lemon. De vernieuwde recepten zijn positief getest en sluiten aan bij de wensen van consumenten om gezondere keuzes te maken. Thijs Sleddering (general manager Lipton Ice Tea North Europe): “Lipton Ice Tea heeft bewezen dat suikerreductie met behoud van smaak werkt. Deze ontwikkeling is cruciaal voor een veerkrachtige toekomst van het merk. De komende jaren zal suikerreductie namelijk steeds belangrijker worden door de sterk progressieve suikertaks. Lipton Ice Tea, en alle andere merken van Unilever, streven ernaar om herformulering en innovaties te lanceren die net zo lekker zijn maar beter voor de consument. Dit doen we stapsgewijs met structurele inzet.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: