HILLEGOM – De strategische acquisitie van het populaire vegan merk Vood markeert een belangrijke mijlpaal in de groei van Mama's Maaltijden en versterkt zijn positie als innovator in de voedingssector. Vood staat bekend om haar hoogwaardige plantaardige producten.
Sinds de oprichting in mei 2021 groeit het in Hillegom geboren Mama’s Maaltijden als kool. Het bedrijf van Serdar Tolenaar, Rick Hageman en Henk Brussaard ontwikkelde zich tot een grote speler in de kant-en-klaarschappen binnen de Benelux. Na de investering van 1 miljoen van Dragon Pieter Schoen in september 2022 en de succesvolle lancering van Fitmeals, een samenwerking met XXL-Nutrition, boekt Mama’s Maaltijden nu een nieuwe overwinning.
Vood
Ook Vood groeide de afgelopen jaren sterk: dit bedrijf verkocht in korte tijd meer dan 200.000 diepgevroren kant-en-klaarmaaltijden en haalde in een fundingronde 650.000 euro op bij onder meer Volve Capital, Shamrock Ventures en overige investeerders in de foodbranche. Volgens oprichters Myrthe van der Vlis en Maarten Gomes sluit de overname van Mama’s Maaltijden goed aan bij de volgende fase van Vood.
Missie
“De overname door Mama’s Maaltijden leidt tot een directe verbetering van zowel de commerciële als operationele slagkracht van Vood. Hierdoor zijn wij in staat onze missie, om mensen vaker plantaardig te laten eten door het zo toegankelijk en lekker mogelijk te maken, nog beter uit te voeren”, aldus Gomes.
Belangrijke versteviging
Voor Mama’s Maaltijden is de acquisitie van Vood een mooie stap richting de toekomstvisie van het bedrijf. Met de overname van Vood verstevigt het bedrijf zijn positie binnen het snelgroeiende vegan. De expertise van Vood op het gebied van online verkoop is van grote waarde voor Mama's Maaltijden, en zal bijdragen aan de verdere verbetering van de digitale aanwezigheid van de hele groep.
Volwaardige dekking
Tolenaar: “Wij zien dat een merkstrategie zowel online als offline, in retail van toegevoegde waarde is. We hebben met de merken Mama’s Maaltijden, Fitmeals en Vood nu een volwaardige dekking voor de reguliere-, sportieve- en vegan doelgroepen”.
Bron: Levensmiddelenkrant