WIJK BIJ DUURSTEDE – Het regent prijzen bij NewForrest, dat steeds weer met nieuwe snacks komt voor in de oven en airfryer. Dat consumenten die vernieuwing en kwaliteit waarderen, is fantastisch, vinden Arina Abbring (marketing manager), Rowen Bruggeling (national key accountmanager retail) en Merel de Jong (junior accountmanager retail Nederland). Dat retailers ze hebben uitgeroepen tot winnaar van een Gouden Partner op basis van rendement geeft weer een extra dimensie aan het kampioensgeluk. En smaakt naar meer: “Door ons te blijven verbeteren en te blijven innoveren, willen wij voor het dubbele aantal Gouden Partners gaan in 2025!”
Categorie: Diepvriessnacks
Criterium: Rendementsbijdrage
Winnaar: NewForrest
Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat is jullie eerste reactie?
De Jong: “Yes! Dit is top, weer een mooie prijs die we in ontvangst mogen nemen (na het winnen van een Food Award voor de Nacho Cheese Bloemkool Nuggets). Het is super dat we op zo’n korte termijn ook een Gouden Partner winnen voor Rendementsbijdrage. We winnen dus niet alleen op innovatie richting de shopper, maar ook op basis van rendement voor de retailer. Op deze manier kunnen we wederom laten zien dat wij toegevoegde waarde bieden voor zowel de retailer als de shopper.”
Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?
Bruggeling: “NewForrest focust zich op kwalitatieve en innovatieve producten. Hiermee zetten wij ons in om de retailer een gevarieerd ovenassortiment aan te kunnen bieden voor de shopper. Door op zoek te gaan naar de zogeheten ‘white spots’ in het assortiment, trachten we hier extra waarde en dus rendement toe te voegen bij de retailer.”
Wat zijn de gevolgen van de inflatie voor jullie productie?
Abbring: “De inflatie treft uiteraard ook NewForrest en haar producten. Wij proberen de impact op onze producten zo veel mogelijk te managen, zonder in te boeten op de aantallen per verpakking of de kwaliteit.”
Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?
Abbring: “Kwekkeboom Oven & Airfryer staat voor kwaliteit en thuis genieten. De verwachting is dat consumenten straks weer meer thuis gaan genieten en consumeren, gedreven door inflatie en economische onzekerheid. Dan willen wij de consument graag bedienen met heerlijke en innovatieve ovensnacks. Door extra zichtbaarheid middels second placement neemt de shopper ons ook graag mee als impulsartikel.”
Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?
Bruggeling: “NewForrest blijft zich inzetten op innovatief vlak en het bieden van toegevoegde waarde voor de retailer. Door ons jaar op jaar te blijven verbeteren en in te zetten op innovatief vlak, willen wij voor het dubbele aantal Gouden Partner-awards gaan in 2025!”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.