Ontwerp zonder titel (3).jpg

Ola brengt Minecraft-ijsje naar het schap

AMSTERDAM – Ola heeft de handen ineen geslagen met Minecraft om een co-branded ijsproduct te introduceren. Hiermee wil The Magnum Ice Cream Company zijn culturele relevantie en innovatieve kracht onderstrepen.

Redactie |

Het Minecraft-ijsje is in vier maanden tijd tot stand gekomen. Consumenten kunnen het product sinds 1 juli kopen bij Jumbo en Albert Heijn en het wordt ondersteund door POS-materiaal in de winkel, activatie bij de ingang en zichtbaarheid op prominente plekken. Minecraft is de bestverkochte videogame ter wereld met driehonderd miljoen verkochte exemplaren. De gemiddelde spelersleeftijd ligt op 24 jaar. Recent kwam er zelfs een Minecraft-film uit. Deze film heeft gezorgd voor een toename in het aantal wekelijkse actieve gebruikers met 75% in de vier weken na de première.

Wereldwijde populariteit
Leyal Eskin Yilmaz, chief marketing officer voor Europa, VK, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland bij The Magnum Ice Cream Company, vindt de samenwerking een geweldig voorbeeld van hoe The Magnum Ice Cream Company snel kan inspelen op cultuur, relevantie kan creëren en merkbeleving kan versterken. “De wereldwijde populariteit van Minecraft maakte dit een logische match, en we zijn trots dat we dit idee snel en grootschalig naar de markt hebben kunnen brengen.”

Mijnmechaniek
Licenties blijven een belangrijke motor voor groei binnen het nieuwe bedrijf, doordat ze frisse energie en relevantie aan de categorie brengen en inspelen op de interesses van fans. Ola zegt met dit product een ijsje op de markt te brengen dat perfect past bij de beleving van nu. Het Minecraft-ijsje is 75ml, bevat 73 calorieën en is geïnspireerd op Minecraft’s mijnmechaniek. De groene vanille bovenlaag moet een grasblok voorstellen, de middenlaag van cacao modder en de vanillebasis met felblauwe knapperige stukjes de verborgen edelstenen.

Bron: Levensmiddelenkrant