Persfoto1.jpg

Fabrikanten

Ontbijtmerk Holie vraagt aandacht voor suiker

AMSTERDAM – Het ontbijtmerk Holie vraagt aandacht voor suiker in ontbijtproducten. Het initiatief wordt ondersteund door het Diabetes Fonds. Op een nieuwe website laat het bedrijf duidelijk zien hoeveel suiker er in producten van henzelf en van de concurrenten zit. Hiermee zet het bedrijf zich af tegen wat zij ‘healthwashing’ noemt.

Redactie |

Onder ‘healtwashing’ verstaat Holie alle gezondheidsclaims zoals ‘meer vezels’, ‘gemaakt met natuurlijke ingrediënten’ en nog veel meer terwijl er heel veel suiker is toegevoegd. "Wekelijks eten Nederlanders gemiddeld 99 suikerklontjes aan toegevoegde suikers, vaak ongemerkt. En dat begint bij het ontbijt”, aldus Kim Brouwers, diëtist bij Het Diabetes Fonds. Overgewicht kan leiden tot diabetes type 2, hart- en vaatziekten en kanker en aanzienlijk hoge zorgkosten.

Op de website www.holietruth.com geeft Het Diabetes Fonds allerlei tips voor een gezond ontbijt. Valentijn van Santvoort, mede-oprichter Holie: “Een beetje gezonder leven is al moeilijk genoeg. Daarom is het de hoogste tijd dat wij als merken mensen gaan helpen, in plaats van hen te verleiden tot een veel te zoete start.”

Bron: Levensmiddelenkrant