Large-PR_Warmish_salad.jpg Salades van Picadeli zijn op steeds meer locaties in de VS verkrijgbaar

Fabrikanten

Picadeli gaat nieuw partnerschap aan met Coborn’s

GOTHENBURG – Greenfood, een van Europa’s grootste voedselbedrijven die zich richten op gezond en duurzaam voedsel, heeft succes geboekt met haar technologiedochter Picadeli. Door een nieuwe samenwerking met Coborn’s zijn de saladebars van Picadeli nu op meerdere plaatsen in Amerika beschikbaar.

Erica van der Valk |

Met de nieuwe deal met Coborn’s versterkt Picadeli haar aanwezigheid in Amerika. “Dit is weer een belangrijke stap voor Picadeli op de Amerikaanse markt. Onze focus blijft liggen op de introductie van ons gezonde saladeconcept in belangrijke voedings- en gemakswinkels, waardoor een efficiënte en snelle groei wordt gestimuleerd en onze prestaties in Europa worden weerspiegeld”, zegt David von Laskowski, ceo en group-ceo van Picadeli en Greenfood Group.

Een belangrijke reden dat Coborn voor Greenfood heeft gekozen, is dat Picadeli saladebars minder inspanning van het winkelpersoneel vergen vergeleken met traditionele saladebars. Terwijl personeel in die laatste groep 50 tot 60 uur werk per week bezig is, schat Coborn dat hun werknemers slechts 15 uur per week hoeven te besteden aan het beheren van een Picadeli-saladebar.

Geautomatiseerd bestelsysteem
“Door onze processen te digitaliseren en ons bestelsysteem te automatiseren, verminderen we de werkdruk voor het winkelpersoneel. Dit maakt het voor ons gemakkelijker om op te schalen om aan de behoeften van Amerikaanse voedselbedrijven te voldoen. Nu de Amerikaanse voedselketens worden geconfronteerd met uitdagingen als gevolg van wijdverbreide tekorten aan arbeidskrachten, is dit van cruciaal belang, zodat het personeel zich kan concentreren op activiteiten met meer toegevoegde waarde”, zegt Von Laskowski.

Uitbreiding
De lancering van Picadeli in de Verenigde Staten heeft de laatste jaren voornamelijk plaatsgevonden via partnerschappen met grote ketens als Albertson, Schnucks, Sodexo en Compass. Door deze partnerschappen had Picadeli al een brede marktuitbreiding verworven en haar concept in verschillende delen van de Amerikaanse samenleving getest.

Van supermarkt tot luchthaven
Tegenwoordig zijn de salades van Picadeli verkrijgbaar bij verschillende grote supermarktketens in Europa en de VS. Daarnaast heeft het bedrijf zich gevestigd in Amerikaanse bedrijfskantines, op treinstations, luchthavens, militaire bases en zelfs op Amerikaanse universiteitscampussen.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.