Snackbar Wip-In heeft Parel van het Jaar

NIEUWVEEN - Susan van der Weijden van Snackbar Wip-in in Callantsoog heeft dit jaar de Parel van het Jaar Award gewonnen. De Parel van het Jaar is de prijs die sinds 2013 wordt uitgereikt aan die medewerker die een voorbeeld is voor iedereen werkzaam in de frituursector.

“Susan is het bewijs dat de medewerkers de basis vormen van elk succesvol frituurbedrijf. Ruim 10 jaar geleden begon ze als medewerkster bij Wip-In en is nu één van de twee fulltime leidinggevenden”, aldus de jury van initiatiefnemer ProFri.  De overige genomineerden waren: Marinde Verhoeff (Vitaria Eeterij Family in Alphen a/d Rijn), Anne Pakkert (Aries Frieterie in Laren), Siebe Commijs (Kwalitaria Keijzershof in Pijnacker) en Yvet Nieuwkoop (Cafetaria Brasserie Family in Fijnaart).

Frietweek
Van 3 tot en met 11 oktober vond ook de tweede editie van de Nationale Week van de Friet van ProFri plaats. Meer dan 600 landelijk gespreide frituurprofessionals hebben hun best gedaan om het populaire frietje in een positiever daglicht te zetten.  Het frietje past prima in een verantwoorde leefstijl, daar is Frans van Rooij van de Vereniging Professionele Frituurders, de initiatiefnemer van de Week van de Friet van overtuigd: ‘Dat dragen we uit met de campagneweek van ons frietje. We zeggen niet voor niets: Een frietje is altijd een feest, maar het kan niet elke dag feest zijn. De juiste balans tussen voeding, beweging en levensstijl, daar gaat het om! Een lekker frietje past hier prima in, mits goed gefrituurd. Want door goed te frituren ontstaat een knapperig korstje dat het vet juist buiten het frietje houdt. Bovendien blijven de vele voedingsstoffen van de aardappel, waaronder vitaminen, vezels en mineralen bewaard.”

Omzetplus
Evenals vorig jaar was de aftrap van de campagneweek op de aardappelboerderij Leven van de wind in Wieringerwerf. Zo’n 150 kinderen en evenzoveel ouders maakten in verschillende groepen kennis met het proces van aardappel tot frietje. Ze konden zelf aan de slag met  aardappels rooien en deelnemen aan verschillende activiteiten. Sommige acties zorgden voor extreme drukte bij een aantal deelnemers. Zo kijkt Cafetaria De Pieper in Helvoirt ook dit jaar weer terug op een geslaagde campagneweek en behaalde Alide van Toor van Cafetaria De Halte in Meerkerk haar beste omzet ooit. Een plus van ruim 40 procent.”

2016
Met de evaluatie van de eerste actieweek wordt meteen het begin gemaakt met de voorbereidingen van de editie 2016. Frans van Rooij hierover: “De Nationale Week van de Friet 2016 wordt weer een stapje beter en groter op zaterdag 1 tot en met zondag 9 oktober 2016.”

 

 

Bron: Out.of.Home Shops

img_1601-a900x525.jpg