Team Hoogvliet.png

Team Hoogvliet staat centraal in nieuwe campagnes

BLEISWIJK – Supermarktketen Hoogvliet lanceert een frisse merkstrategie en een nieuwe campagne, ontwikkeld door lead agency Persuade. Hierin laat de formule zien dat lage prijzen en fijn boodschappen doen goed samengaan.

Redactie |

Ruben Minnee, manager Marketing & Formule bij Hoogvliet, zegt dat bij Hoogvliet alles draait om jou. “We luisteren goed, begrijpen wat belangrijk is en geven altijd meer. Onze klanten weten en ervaren elke dag dat we niet alleen goedkoop zijn, maar ook dat we altijd verder gaan om de klant blij te maken. Dat willen we nu ook aan de rest van Nederland laten zien. Hoogvliet is een supermarkt waar iedereen zich nog gezien voelt en waar je met oprechte aandacht geholpen wordt. En dat combineren we met lage prijzen en kwaliteit waar je op kunt vertrouwen.” De pay-off zegt het allemaal: Hoogvliet. Daar word je toch blij van.

Vrolijke club
In de nieuwe campagne zie je Team Hoogvliet: een vrolijke club karakters die samen het merk persoonlijk maken. Iedereen heeft zijn eigen talent en unieke karakter. Caissière Bonnie kent haar klanten door en door, terwijl Gio alles op alles zet om boodschappen zo voordelig mogelijk te maken. Freek garandeert de meest verse groente en fruit en Lena zorgt voor het dagelijks versgebakken brood. Tijdens de spectaculaire actieweken duikt stuntman Stan op om de beste aanbiedingen aan te prijzen.

Onderscheidende manier
“Met Team Hoogvliet hebben we een concept dat goed bij het merk past", aldus Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade. “Het is een lenig en herkenbaar concept dat werkt in alle kanalen en zorgt dat alles bij elkaar op gaat tellen. Van winkel, online video tot folder en socials. Het concept geeft veel ruimte voor campagnes en is daarmee een sterke basis om komende jaren de kracht van de formule uit te dragen en het merk te versterken. Op een onderscheidende manier presenteren we voordeel met een glimlach. Een duidelijke boodschap op een warme, menselijke toon.”

De eerste campagnes met Team Hoogvliet zijn al live gegaan. Eind oktober was de eerste campagne ‘Stuntweken’ te zien. Vervolgens kwam ‘Hét bewijs voor onze lage prijs’. In de tweede campagne is te zien hoe Team Hoogvliet elke dag werkt aan lage prijzen voor de klant. De campagnes werden uitgevoerd via onder andere online video, buitenreclame, print, social media, display en folders.

Bron: Levensmiddelenkrant