Flower Farm.png

The Flower Farm focust op regenwoud met nieuwe merkcampagne

HILVERSUM – The Flower Farm komt met een nieuwe merkcampagne: ‘Lang Leve het Regenwoud’. Hiermee wil het bedrijf aandacht voor waar ze het écht voor doen en dat is het beschermen van het tropisch regenwoud, de longen van de aarde.

Redactie |

Eerder richtte The Flower Farm zich met campagnes op de palmolievrije boodschap, maar nu is er een bewuste verschuiving naar een optimistische insteek, met een vleugje activisme. Door het regenwoud te sparen kan er een positieve impact gemaakt worden, maar het dilemma daarbij is wel: hoe maak je een serieus en beladen thema als ontbossing toegankelijk voor een breed publiek? In de commercial op televisie zijn twee verschillende generaties te zien; een idealistische grootvader, die een beetje een oude hippie is die zich al jaren inzet voor het behoud van het regenwoud en biodiversiteit. Hij ketent zich vast aan een boom. Daarnaast zie je zijn nuchtere kleindochter die hem laat zien dat het ook anders kan door te kiezen voor The Flower Farm. Uiteindelijk hebben ze dezelfde wens: een gezonde planeet voor nu en later. De boodschap is dat je geen held hoeft te zijn om iets goeds te doen voor het regenwoud. Het merk verbindt activisme en alledaagse keuzes.

Feelgood
Jasper Spaargaren, cmo bij The Flower Farm, zegt dat het regenwoud beschermen noodzakelijk en tegelijkertijd iets moois is om samen te doen. “Wij willen niet het merk zijn dat met een opgeheven vingertje wijst, maar juist laten zien dat verandering op een positieve manier kan beginnen en tegelijkertijd tonen dat het regenwoud superbelangrijk is. De bomen daar zijn de longen van de aarde. Ik geloof dat we met deze flinke dosis feelgood een grote groep kunnen mobiliseren.” De campagne introduceert nieuwe merkuitingen die de komende jaren een vaste plek krijgen, waaronder de iconische hippiebus van The Flower Farm, het duo van opa en kleindochter en de herkenbare slogan ‘Lang Leve het Regenwoud’.

Bron: Levensmiddelenkrant