CULEMBORG – In de nieuwste Aldi-campagne zien we Fans van Voordeel ontstaan. Opvallend is dat hierin klanten figureren die je niet meteen bij een discounter zou verwachten. De reden dat ze toch hun boodschappen bij Aldi doen, is de prijswinnende producten.
Het assortiment van de discounter bestaat grotendeels uit eigen merk, allemaal van hoge kwaliteit. Meer dan tweehonderd producten zijn bekroond door onafhankelijke experts. Een voorbeeld hiervan is de gerookte Noorse zalm, als best geteste bij de PLMA Awards en vezelrijke volkoren bollen, beste koop en als beste getest door de Consumentenbond. Als laatste worden nog de Una vaatwastabletten genoemd, deze zijn recent voor het tweede jaar op rij door de Consumentenbond uitgeroepen tot ‘beste koop’. In de supermarkt zijn deze prijswinnende artikelen zichtbaar door het logo ‘Winnaars in kwaliteit en prijs’.
Uitgebreid getest
Aldi legt uit hoe het kan dat zo’n groot deel van het assortiment als prijswinnend product uit de bus komt. Teamlead Quality Assurance Jerome Paques: “We leggen de lat hoog voor de kwaliteit van onze producten. Al voordat ze worden ingekocht, worden producten uitgebreid getest en dat blijven we ook doen als ze in de winkel liggen. Daarbij kijken we naar zaken als ingrediënten, smaak, geur, gezondheid en duurzaamheid. We doen duizenden testen per jaar.” In de campagne laten de hoofdrolspelers zich gaan en slaan ze flink in. “Gelukkig verkoopt Aldi ook merktasjes. Ook voor een schappelijk prijsje, uiteraard. Nieuwe fans van voordeel zijn geboren”, schrijft de discounter in hun persbericht.
Nieuwste gezichten
De winnaars zijn de nieuwste gezichten binnen de Fans van Voordeel-campagne, die inmiddels al bijna zes maanden loopt. Deze campagne, ontwikkeld door het vaste creatieve bureau Joe Public Amsterdam, is vanaf 21 september zichtbaar via onder meer tv, online kanalen, radio en social media."
Bron: Levensmiddelenkrant