opeenlegemaagkunjenietleren.jpg

Formules

Actie voor goed ontbijt voor kinderen

ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn en Voedselbanken Nederland organiseren voor de derde keer de inzamelingsactie ‘Op een lege maag kun je niet leren’. Klanten van AH kunnen kiezen uit twintig producten die gedoneerd kunnen worden en tegen tien procent korting kunnen worden gekocht. Vrijwel alle vestigingen doen mee aan de actie.

Redactie |

Ruim 40.000 kinderen komen dagelijks op school zonder dat ze ontbeten hebben. Dat heeft grote invloed op de gezondheid en leerprestaties. Met de actie kan er voor worden gezorgd dat zoveel mogelijk kinderen met een goed ontbijt naar school gaan. Henk Staghouwer, voorzitter Voedselbanken Nederland: “Het is essentieel voor de ontwikkeling van het brein van jonge mensen dat zij geen additionele stress ervaren, bijvoorbeeld door een gebrek aan voedsel. Dit soort stress beïnvloedt onder andere het leervermogen op latere leeftijd. Deze actie, die Albert Heijn samen met Voedselbanken Nederland doet, past daarom naadloos in ons beleid om voedselarmoede bij kinderen zoveel mogelijk te bestrijden.”

Albert Heijn steunt Voedselbanken Nederland al meer dan tien jaar en doneert jaarlijks vier miljoen producten. Daarnaast werkt de supermarkt binnen het platform Voor Elkaar samen met vaste maatschappelijke partners zoals het Rode Kruis, Resto van Harte en Voedselbanken Nederland. Naast de actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’ worden er bij Albert Heijn het hele jaar door diverse landelijke en lokale inzamelingsacties georganiseerd.

Bron: Levensmiddelenkrant