AH start met track&trace bij thuisbezorging

ZAANDAM - Albert Heijn is gestart met track&trace bij thuisbezorging. Klanten die hun boodschappen thuis laten bezorgen krijgen een sms-bericht wanneer ze hun bestelling kunnen ontvangen. 

Marije de Leeuw |

Albert Heijn is de eerste retailer in Nederland die deze service aanbiedt. De formule kreeg vaak de vraag van klanten als zij online bestelden hoe laat de bezorger er zou zijn. Klanten konden al een tijdsblok kiezen wanneer zij het wilden laten bezorgen (van één tot zes uur). Maar als de klant nu besteld, ziet hij/zij op ah.nl op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie ook de verwachte aankomsttijd.

Real time
Deze tijd wordt nauwkeurig gevolgd en indien nodig aangepast aan de hand van real time informatie, bijvoorbeeld als er onderweg file is. Een half uur voordat de chauffeur arriveert ontvangt de klant een sms. Hierdoor hebben klanten binnen het bezorgblok nog de gelegenheid om bijvoorbeeld de kinderen van school te halen of de hond uit te laten, laat Albert Heijn weten. 

Bron: Levensmiddelenkrant

track_en_trace_ah.jpg