AH stopt met kindermarketing op ongezonde voeding

Marije de Leeuw |

Dit maakte AH zaterdag op het Haarlemse festival ProefPark bekend. Daarnaast gaat de formule op advies van de Raad van Kinderen de ‘aantrekkingskracht’ van cartoonhelden inzetten om gezonde producten aantrekkelijker te maken. De supermarktketen heeft nieuwe kinderfiguurtjes gecreëerd, genaamd Rocky, Boney, Becky en Ramyo (de RockFrogs). Deze kikkers staan voortaan op verpakkingen van gezonde eigen merk producten voor kinderen. Als eerste zijn de superhelden te zien op zuivel- en waterproducten, daarna op groente en fruit. Later worden de RockFrogs ook op broodtrommels en knutselplaten geplaatst. In online filmpjes op ah.nl/rockfrogs/video kunnen kinderen de kikkers volgen in hun avonturen met een gezonde afloop.

Kindertoetjes
In het kader van gezonde kinderproducten lanceert AH ook een nieuwe range van negen kindertoetjes die aan de norm van het Groene Vinkje voldoen. Drie van de negen toetjes zijn compleet zonder suiker en in de andere zes zit niet meer dan 5 gram. Het vetgehalte is maximaal 1,5 procent. Deze producten liggen deze week al in het schap, inclusief een RockFrog op de verpakking.

Kidsproof-editie
Tot slot verschijnt er deze maand een Allerhande ‘kidsproof’-editie en om ouders een handje te helpen in de keuken komt ook de Allerhande kookhulp via Whatsapp weer terug.

Bron: Levensmiddelenkrant

rock-frogs_-a900x525.jpg