Albert Heijn voor vierde jaar beste chocolade-supermarkt

NIEUWVEEN - Albert Heijn is winnaar van het Nestlé GfK chocolade zomerrapport 2015. De supermarktketen weet zich het beste te onderscheiden op service.

Hieronder vallen de keuze in assortiment, nieuwe producten, maar ook de overzichtelijkheid van het schap. Deze overwinning is bijzonder omdat Albert Heijn voor de vierde keer op rij winnaar is. PLUS en Dirk laten ten opzichte van vorig jaar een goede stijging zien en zij eindigen hiermee op de tweede en derde plaats.

Hoger
De Nederlandse consument waardeert het chocolade schap in de supermarkt hoger (7,01) ten opzichte van vorig jaar (6,89). Twee keer per jaar voert GfK het Foodrapport uit, hierin wordt het complete imago van de supermarkt gemeten. De waardering voor de totale supermarkt kent een score van 7,53 op basis van het laatste Food Zomerrapport. “Het afgelopen jaar is de assortimentsbreedte op chocolade gegroeid, het is goed om te zien dat dit zich vertaalt in een positievere waardering door consumenten. De resultaten van 2015 laten zien dat de stijging in waardering bovengemiddeld te danken is aan een verbetering op service-aspecten, denk aan keuze aan (nieuwe) producten en merken én aantrekkelijkheid van het schap.” Aldus Martine Olijslagers-Kuip, business executive manager confectionery bij Nestlé Nederland.

Bron: Levensmiddelenkrant

foto_chocolade_in_supermarkt-a900x525.jpg