Foto Bolletje Team.jpg Het commerciële team van Bolletje viert het winnen van de Gouden Partner. (Foto: Hetty Lamboo)

Awards - Gouden Partner

Bolletje: ‘Samenwerking komt van/voor de bakker!’

ALMELO – Bolletje-producten zijn er voor bijna alle momenten op de dag. Van een cracker of ontbijtgranen bij het ontbijt, tot een Goed Bezig-reep in je tas voor tussendoor. Het merk is vertegenwoordigd in veel verschillende categorieën in de supermarkt en weet hierbinnen op kenmerkende wijze een positie in te nemen in elk schap, van uitdager tot marktleider. Deze brede inzet wordt gewaardeerd en daarom is Bolletje uitgeroepen tot Gouden Partner in liefst twee categorieën.

Redactie |

Categorie: Brood, Broodvervangers & Ontbijtgranen
Criterium: Omzetprestatie
Categorie: Tussendoor
Criterium: Succes van producten en innovaties
Winnaar: Bolletje

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat betekent deze prijs voor jullie?
“Wij geloven in écht samenwerken als partner, in de breedste zin. We hanteren niet voor niets het uitgangspunt ‘komt van/voor de bakker!’. We steken onze samenwerking altijd in op basis van ons bakkers-DNA, met net even een iets andere, wakkere blik. En als we wat afspreken, dan zorgen we ook dat het voor de bakker komt. We proberen er alles aan te doen om samen met onze handelspartners de consument zo goed mogelijk te bedienen, dus is het een mooie blijk van waardering dat we de Gouden Partner hebben gewonnen.”

Hoe hebben jullie de afgelopen twee jaar de samenwerking met jullie afnemers verbeterd?
“We zijn nóg meer datagedreven gaan werken en zoeken heel bewust in een heel vroeg stadium van onze innovaties intensief contact met onze partners. We proberen in deze uitdagende tijden zo transparant mogelijk met onze handelspartners te werken en elkaar veel op te zoeken, op zowel commercieel als logistiek gebied. Ik denk dat we hierin hele mooie stappen hebben gezet, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik wil onze partners dan ook uitnodigen om kritisch te blijven, met en naar elkaar, daar worden we alleen maar beter van.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Bolletje heeft een zeer sterke innovatiekracht met bewezen succesvolle introducties in de afgelopen jaren. We gebruiken voor onze innovaties op unieke wijze een combinatie van gedrags- en consumentenprofielen in Nederland en beoordelen op basis daarvan waar mogelijkheden liggen om te innoveren of renoveren. Vanuit onze missie om met briljant bakmanschap elke dag voedzamer en lekkerder te maken voor iedereen, nemen we een leidende rol in op het gebied van innovatie, advies en analyse.”

In hoeverre worden jullie geraakt door de gestegen prijzen?
“De huidige situatie met betrekking tot consumentenprijzen maakt het leven van een A-merk niet makkelijker. Gelukkig hebben we een ijzersterk merk dat ook in deze tijden onderscheidend blijft. Uit recent onderzoek van MSI blijkt dat we in de top-10 van merken staan, waarbij men aangeeft niet snel te switchen naar private label. Het is en blijft keihard werken om relevant te blijven, maar het is goed om te zien dat de consument ook in deze tijden ons mooie merk blijft vinden. We zullen er altijd naar streven voor iedereen zo bereikbaar mogelijk te blijven.”

Wat kunnen we de komende twee jaar van jullie verwachten?
“We hebben twee innovatiedomeinen bepaald, waarop we ook de komende jaren door zullen innoveren. We willen leidend blijven in onder andere Broodvervangers en Sint, maar ook challengen op Ontbijtgranen en Tussendoortjes. Dat is hard werken, maar dat komt voor de bakker!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.