chaudfontaine.jpg

Fabrikanten

Bottelarij Chaudfontaine viert 100ste geboortedag

CHAUDFONTAINE – Bronwater uit het Belgische Chaudfontaine wordt al sinds 1924 gebotteld door de familie Canter. Zij brachten het water, dat voorheen alleen bekend stond als thermaal water uit de warmwaterbron, als mineraal drinkwater op de markt. Weer 80 jaar later nam Coca-Cola de bottelarij over. “De bottelarij van Chaudfontaine is exact 20 jaar in handen van Coca-Cola en we hebben fors geïnvesteerd in de bescherming van onze bron en de CO2-neutraliteit van onze locatie”, aldus Achmed Boumrah, de directeur van de fabriek.

Redactie |

De overname van Coca-Cola en de daarbij behorende investering van 100 miljoen hebben ertoe geleid dat de fabriek van Chaudfontaine het platinum certificaat van de wereldwijde Alliance for Water Stewardship (AWS) hebben behaald, dit is de hoogst mogelijke graad. Boumrach zegt: Deze officiële erkenning wordt alleen toegekend aan bedrijven die er alles aan doen om hun water op de meest efficiënte, duurzame en verantwoorde manier te beheren. Het belang van de bescherming van de bron stond voorop. De samenwerking tussen de fabriek, de Waalse overheid en de universiteit van Luik heeft de mogelijke bronnen van verontreiniging in een straal van 5 kilometer (250 hectare)  in kaart gebracht en aangepakt."

Duurzaamheid
Niet alleen de bescherming van de bron, ook duurzaamheid staat hoog op de prioriteitenlijst. In 2019 is overgegaan op flessen die gemaakt zijn van 100% gerecycleerd plastic. Ook deed het bedrijf een investering om vanaf 2022 een van de eerste CO2-neutrale Coca-Cola-locaties in Europa te worden die PAS 2060-gecertificeerd te werk gaat, een internationaal erkende norm voor klimaatneutraliteit. 

100 jaar erbij
“We hebben het volste vertrouwen in de toekomst van ons product. We zien een enorm groeipotentieel in de on-the-go consumptie. Mensen beseffen steeds meer dat hydratatie erg belangrijk is voor de gezondheid en dat kwaliteitswater daarbij een grote rol speelt. We willen dan ook op zoveel mogelijk locaties beschikbaar zijn voor onze consumenten. Dat wil zeggen dat we nog meer zullen inzetten op onze aanwezigheid in buurtwinkels en tankstations”, aldus Boumrach.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops