cheflix 2.png Ron Blaauw is een van de chefs van Cheflix. Foto: Cheflix

Achtergrond

Cheflix haalt opnieuw kapitaal op

AMSTERDAM – Cheflix, de Netflix van sterrenchefs, heeft na de start in 2021 opnieuw groeikapitaal weten op te halen. Het miljoen komt bij diverse investeerders vandaan, waaronder de founders van scale-ups Creative Fabrica en Studocu. Met de kapitaalinjectie zijn de oprichters van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, weer een stapje dichter bij hun streven om van de 100 beste restaurants in Nederland een masterclass op Cheflix aan te kunnen bieden.

Redactie |

Cheflix blijft volgens Van Burg en Van den Brink hard doorgroeien en heeft sinds de start in 2021 meer dan 60.000 leden uit 30 verschillende landen. Het verse groeikapitaal wordt door Cheflix benut voor de ontwikkeling van een eigen app en nieuwe content, zodat de ambitie om masterclasses te kunnen aanbieden van de 100 beste restaurants in Nederland kan worden waargemaakt. Naast recepten worden ook video’s over handige kooktechnieken gedeeld en wil Cheflix haar leden helpen met het maken van op maat gemaakte menu’s.

Kookboek
“Uit onderzoek van onze gebruikersdata zagen wij dat leden van Cheflix het platform veel maar als hun kookboek zijn gaan gebruiken, in plaats van streaming platform”, vertelt Van den Brink. De vraag naar meer content werd groter en daarop speelt hij nu in. Ook de nieuwe app zal inspelen op de wensen van de gebruikers, die straks via smartphone, tablet en zelfs TV naar Cheflix kunnen kijken. Bovendien zal worden geinvesteerd in AI, om zo content op maat te kunnen presenteren. Vegetarische leden krijgen dan bijvoorbeeld geen recepten met vlees in hun overzicht te zien.

Crowdfunding
Naast de miljoen euro die zijn opgehaald, start Cheflix nog een crowdfunding-campagne, die vooral is bedoeld voor het bouwen van een grotere community rondom Cheflix.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops