Coop vernieuwt design huismerken

VELP – Coop steekt zijn private labelmerken Coop en Trots van Coop in een nieuw jasje. Het up-to-date verpakkingsdesign moet voor eenheid, herkenbaarheid en vertrouwdheid zorgen.

Juan Kort |

De supermarktketen en designbureau Yellow Dress Retail lanceren hierbij de kennismakingscampagne ‘Onze allerbeste keuze voor jou’, om het kersverse uiterlijk onder de aandacht te brengen. Dit zal gaan via diverse media. Trots van Coop vervangt het huismerk Top!. De coöperatie koos deze naam en het nieuwe design samen met zijn klanten. Het ontwerp is volgens de organisatie gemoderniseerd en het gebruik van duurzamer verpakkingsmateriaal heeft een belangrijkere aandachtpunt gekregen.

Zichtbaarder
Michelle Romeo-Wiegman, creatief directeur Yellow Dress Retail, zegt over de verandering: “Een private label onder eigen naam maakt Coop als merk zichtbaarder. Coop wordt met de vernieuwde huismerken nóg sterker neergezet als de supermarkt voor de dagelijkse maaltijdoplossing. Het verpakkingsdesign sluit dicht aan op de merkwaarden ‘Lekker en Dichtbij’ en toont de persoonlijkheid van Coop als merk: oprecht, eerlijk en een tikje brutaal.”

Deze week
Klanten kunnen vanaf deze week de vernieuwde producten kopen in alle 314 Coop-winkels, met name eerst alleen vlees, vis, vega, tapas, kaas en vleeswaren. De broodafdeling en het aardappelschap gingen al over op het nieuwe design.

Bron: Levensmiddelenkrant

1619093403900.jpg