r5ii5474.jpg Beeld uit kerstcommercial Albert Heijn 2025.

De kerstcampagnes van Albert Heijn, Jumbo, Aldi, Plus en Lidl

NIEUWVEEN – Sinterklaas is de haven nog niet uit of de kerstcommercials van Nederlandse supermarkten knallen van de buis af. Voor de een staan de feestdagen in het teken van uitpakken voor kerst, de andere doet een beetje extra voor een medemens en een derde promoot betaalbare luxe.

Redactie |

Wat bijna alle kerstcampagnes overeenkomstig hebben, is het maximaal genieten en de betaalbaarheid, iets waar de huidige tijd om vraagt. Levensmiddelenkrant heeft ze op een rijtje gezet.

 

Albert Heijn
Vanuit de gedachte ‘Maak kerst nog meer kerst’ neemt Albert Heijn de kijkers mee naar een fantasierijke werkplaats van de Kerstman, waar de kersthangers tot leven komen. Even daarna belanden ze in de Albert Heijn-winkel, waar kinderen ademloos luisteren naar supermarktmanager Daan die vertelt hoe bijzonder kerst is. De kersthangers die tot leven komen in de commercial komen ook terug in de vier Food Tag-ons waar Albert Heijn het heerlijke assortiment laat zien aan heel Nederland.

Lidl
Bij Lidl staat dit jaar in haar kerstcampagne de gedachte centraal dat mensen in deze periode net dat beetje extra doen voor hun dierbaren en anderen. Lidl stelt daarbij de vraag: waarom doen we dit niet elke andere dag van het jaar? Want dan zou elke dag de moeite waard zijn.

Plus
De kerstcommercial van Plus ligt in het verlengde van de nieuwe merkpositionering van Plus. Het laat zien dat Plus dagelijks lokaal het verschil wil maken door altijd dat stapje extra te zetten. Plus zegt: “Kerst is hét moment om samen te genieten van eten dat vertrouwd voelt én verrast. Vier deze dagen sfeervol én voordelig met onze geliefde kerstklassiekers, feestelijke aanbiedingen en scherpe prijzen.”

Aldi
In tegenstelling tot de vaak sentimentele kerstcommercials, focust Aldi op humor. In de kerstcommercial viert Andy de hele maand december kerst vanwege het onvoorstelbaar voordelige kerstassortiment van Aldi. De campagne draait om over-de-top kerstmomenten: Andy serveert carpaccio voor ontbijt, geeft zijn dochters varkensrollade mee naar school en verrast de postbezorger met kerstproducten.

Jumbo
De nieuwe kerstcommercial van Jumbo vertelt het verhaal van de bekende Jumbo-familie. De vader van het gezin beseft na een komische wending wat écht belangrijk is: zijn gezin en samen genieten. Zijn wens komt uit dankzij een vallende ster, maar al snel krijgt hij spijt. Het verhaal eindigt met een sfeervol kerstdiner vol lekkernijen uit het Jumbo-kerstassortiment, samen met zijn gezin.

Bron: Levensmiddelenkrant