Levensmiddelenkrant hoofdfoto 1.jpg

Partnercontent

De Vegetarische Slager viert Nationale Week Zonder Vlees met award-winnend product

ROTTERDAM - Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zet De Vegetarische Slager een awardwinnend product in de schijnwerpers: de vegan Pluimfeest Burger. De krokante vegan kipburger is het ‘Gekozen Product van het Jaar 2023’ en won de titel ‘mede vanwege z’n smaak’. Bovendien kunnen consumenten vanaf week 8 vier andere nieuwe kipinnovaties in het supermarktschap vinden. Hiermee nodigt De Vegetarische Slager vleesliefhebbers uit om deze week zonder vlees juist te vieren als de ‘Week Mét Vleesch’.

"Om je tanden in te zetten: de vegan Pluimfeest Burger is bekroond tot ‘Gekozen Product van het Jaar 2023"

ROTTERDAM - Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zet De Vegetarische Slager een awardwinnend product in de schijnwerpers: de vegan Pluimfeest Burger. De krokante vegan kipburger is het ‘Gekozen Product van het Jaar 2023’ en won de titel ‘mede vanwege z’n smaak’. Bovendien kunnen consumenten vanaf week 8 vier andere nieuwe kipinnovaties in het supermarktschap vinden. Hiermee nodigt De Vegetarische Slager vleesliefhebbers uit om deze week zonder vlees juist te vieren als de ‘Week Mét Vleesch’.

“We willen dat het een feest wordt om tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel over te stappen naar plantaardig vleesch. Onze vegan Pluimfeest Burger is hiervoor de perfecte kandidaat!” vertelt Alexandra Knoef, country business lead bij De Vegetarische Slager. De plantaardige kipburger van het merk wordt door vleesliefhebbers geroemd om z’n knapperige jas en de malse binnenkant. Dit jaar won het de titel ‘Gekozen Product van het Jaar 2023’ en werd daarbij uitgekozen ‘mede vanwege z’n smaak’. Knoef vertelt verder: “We willen het dier uit de voedselketen halen, maar snappen dat consumenten het moeilijk vinden om smaak en tradities op te offeren. Onze vegan Pluimfeest Burger heeft daarom de smaak, structuur en looks die identiek zijn aan die van kip. Een burger die zelfs bij de grootste carnivoren in de smaak valt. Met zoveel smaakbeleving víér je de Week Mét Vleesch – een waar Pluimfeest voor zowel vleesliefhebber als kip.”

Levensmiddelenkrant foto 2.jpg
"Onze vegan Pluimfeest Burger heeft de smaak, structuur en looks van kip en valt zelfs bij de grootste carnivoren in de sm"

Laat niets schieten
Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel streeft De Vegetarische Slager ernaar om vleesliefhebbers te laten beleven dat ze niets hoeven te laten schieten. Niet de smaak en structuur van vlees, noch de traditionele vleesgerechten die geliefd zijn bij vleesliefhebbers. Waar de Nationale Week Zonder Vlees in het teken staat van minder vlees eten, spoort De Vegetarische Slager vleesliefhebbers juist aan om meer van het ‘nieuwe vleesch’ te eten. De Week Mét Vleesch dus, waarin vegans, carnivoren, flexitariërs en vegetariërs worden uitgenodigd om als vanouds van vlezige tradities te blijven genieten. Met smaakvolle producten als de vegan Pluimfeest Burger en meer variatie wordt ingespeeld op de groeiende groep consumenten die minimaal één keer per week geen vlees eet. “Veel meer mensen kiezen ervoor om minder dierlijk vlees te eten, mede vanwege het klimaat en gezondheid, maar ook vanwege dierenwelzijn”, legt Knoef uit. De country business lead kan mooie cijfers overhandigen ter ondersteuning van deze uitspraak. “Als iedere Nederlander dit jaar z’n kipburger zou vervangen door onze vegan Pluimfeest Burger, dan besparen we samen 4,5 miljoen kippen. Alle reden om je tanden tijdens de Week Mét Vleesch in deze award-winnende burger te zetten”, concludeert Knoef.

Impact maken met nieuwe innovaties
Naast dat De Vegetarische Slager iedereen uitnodigt om de vegan Pluimfeest Burger te proberen, brengt het merk ook andere nieuwe kipinnovaties naar het supermarktschap. “Kip is wereldwijd gezien het meest gegeten stukje vlees en dus voor velen moeilijk om te laten schieten. Daarom presenteren we, net voor de start van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel, met trots vier nieuwe vegan kipproducten”, aldus Knoef. Het gaat om de volgende kippige innovaties: de vegan Kip Krockant, vegan Saté Kipstuckjes, vegan Smokey BBQ Kipstuckjes én vegan Kipstuckjes in voordeelverpakking. “Met Kipstuckjes in nieuwe smaken en hoeveelheden bieden we variatie voor ieder moment en voor verschillende gezinssamenstellingen. De vleesliefhebber hoeft tegenwoordig dus écht niets te laten schieten. Dat slaat overigens ook op de positieve impact die je kunt maken met onze producten”, zegt Knoef. Ze besluit: “Als je de overstap maakt naar onze plantaardige kip, spaar je niet alleen kip en je favoriete tradities. Het kost ook minder broeikasgassen, land én water. Met onze nieuwe vegan Saté- en Smokey BBQ Kipstuckjes bespaar je 70 procent van de broeikasgassen en 53 procent van het land. Winnaars op alle fronten dus: dieren, vleesliefhebbers én het milieu.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.