REPORTAGE AMSTERDAM – De opening van de eerste Gekke Gerrit trok vrijdagochtend veel belangstellenden. In de formule van ondernemer Wolter Vaartjes en zijn partners overheerst de rode kleur en het actiebeeld dat we kennen van C1000.
Kijk onderaan het artikel voor een sfeerimpressie.
De eerste Gekke Gerrit opende vrijdag in Amsterdamse Spaarndammerstraat. Gekke Gerrit omschrijft zichzelf als een premiumformule met partijhandel en A-merken. De prijsvechter biedt een assortiment in diepvriesproducten, A-merken, partijhandel, vers brood, dkw en agf. Opvallend in de winkel is de prijsreferentie aan het adres van C1000. Signing geeft aan dat de prijzen bij de nieuwe supermarktformule een stuk lager liggen.
Belabberd
Mede-oprichter Wolter Vaartjes, die ook actief is als C1000-ondernemer, ziet goede kansen voor de nieuwe formule. “Mede door het landelijk wegvallen van C1000 en de opkomst van kleine partijhandelaren met belabberde winkels, is er in mijn ogen ruimte voor een supermarktketen die twee zaken combineert: lage prijzen en goede kwaliteit”, aldus de ondernemer tegenover Levensmiddelenkrant.
Achtergrond
Gerrit Hoksberg, de vestigingsmanager van Gekke Gerrit en naamgever van de winkel, verklaart het strakke winkelconcept van de nieuwe speler. “Veel dumpsupers vinden hun oorsprong op de markt. Wij hebben een supermarktachtergrond en besteden daardoor veel meer aandacht aan spiegelen, signing en schapkaartjes. Zelf vinden wij de benaming dumpsupermarkt dan ook niet van toepassing op Gekke Gerrit.”
Opschalen
Gekke Gerrit wil snel opschalen naar tien winkels. De tweede vestiging staat gepland voor de Warmoesstraat, ook in de hoofdstad. De eerste supermarkt dient als pilotstore, waaraan later nog koelverse sappen en een koffieconcept wordt toegevoegd.
Later meer
Lees ook: C1000-man start actieformule 'Gekke Gerrit'
Bron: Levensmiddelenkrant