Jumbo: ‘We leggen verbinding tussen beide formules’

NIJMEGEN - Jumbo heeft zich ingespannen om klanten nog vóór de recente feestelijke opening ‘fan’ te laten worden van de eerste tot Jumbo omgebouwde Emté-vestiging in Nijmegen. Zo zijn enkele populaire Emté-producten terug te vinden in het assortiment en is het medewerkersteam gebleven dat de winkel al jaren runt.

Bart Manders |

“Dezelfde aanpak hanteren we bij de andere 78 Emté-supermarkten die de komende tijd tot Jumbo worden getransformeerd.” Dit zegt Theo Willemse, directeur sales & operations van Jumbo. Levensmiddelenkrant spreekt hem vlak na de opening van de eerste tot Jumbo omgebouwde Emté-supermarkt aan de Hatertseweg in Nijmegen. “We hebben er alles aan gedaan om na de overname van Emté een goede verbinding te leggen tussen de sterke punten van onze beide formules”, verduidelijkt hij. “Zo is uitgebreid onderzoek gedaan onder klanten van de oorspronkelijke Emté-supermarkt. Aan hen is onder meer gevraagd welke Emté-producten zij het liefst wilden terugzien in hun nieuwe Jumbo-supermarkt. Zo liggen er nu bijvoorbeeld chocoladebollen en gehaktballen in het schap.”

Soepele overgang
Verder staat hetzelfde medewerkersteam in de winkel, waardoor de vestiging direct vertrouwd én herkenbaar is voor bezoekers, zo benadrukt Willemse. “Nóg meer dan bij eerdere overnames van formules hebben we er alles aan gedaan om de overgang voor de betrokken medewerkers in Nijmegen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Tijdens georganiseerde inspiratiedagen hebben wij hen inhoudelijk laten kennismaken met het DNA van Jumbo en verteld wat er voor nodig is om als team het grootste productassortiment tegen de laagsteprijsgarantie te voeren. Zowel op personeels-als op productgebied gaan we dezelfde aanpak hanteren bij de andere 78 Emté-supermarkten die tot Jumbo worden omgebouwd. Net als alle andere filialen zal ook deze nieuwste supermarkt lokaal de laagsteprijsgarantie voeren.”

Betere zichtlijnen
In het Nijmeegse Jumbo-filiaal zijn enkele aanpassingen en vernieuwingen doorgevoerd ten opzichte van eerder geopende vestigingen van de Veghelse formule. “Zo heeft de supermarkt bredere gangpaden en nog betere zichtlijnen voor bezoekers gekregen”, verduidelijkt de directeur sales & operations. “Ook heeft de inrichting, zij het natuurlijk op kleinere schaal, de look & feel gekregen van een Jumbo Foodmarkt en zijn succesvolle elementen van La Place, zoals verse broodjes en maaltijden, nog nadrukkelijker in de winkel terug te zien. Ook vinden klanten in de winkel diverse ingrediënten voor de recepten en maaltijden van Smulweb, dat Jumbo onlangs heeft overgenomen. Als inspiratiebron op het gebied van gezond en gevarieerd eten willen we als formule in de hoofden en harten van onze klanten zitten.”

Bovengemiddelde oppervlakte
Frits van Eerd, ceo van Jumbo, is enthousiast over de eerste Jumbosupermarkt die voorheen onder de Emté-vlag actief was. “Het betekent heel wat voor mij om in deze nieuwe supermarkt te staan,” zo spreekt hij vlak voor de officiële openingshandeling het team toe. “Met de opening van deze supermarkt met een bovengemiddelde vloeroppervlakte kan de trein gaan rijden van andere Emté-vestigingen die de komende tijd worden omgebouwd naar Jumbo. Als formule hebben we natuurlijk de nodige ervaring met overnames, maar elke nieuwe acquisitie blijft bijzonder. Bovendien blijven het altijd de medewerkers die het succes van een nieuwe Jumbo zullen moeten waarmaken.”

Inspireren
Filiaalmanager van de Nijmeegse Jumbo is Patric van der Plas. “We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan de nieuwe winkel”, zegt Van der Plas vlak na de opening van de supermarkt. “De winkel heeft een volledige metamorfose ondergaan naar de Jumbo-formule. We gaan vanaf nu met veel enthousiasme klanten helpen en inspireren op het gebied van foodbeleving.”

Bron: Levensmiddelenkrant

jumbo-nijmegen-3-a900x525.jpg