VEGHEL - Jumbo denkt de omzetverdubbeling in de Super de Boer-winkels die zijn omgebouwd, vol te kunnen houden. “Het zou heel goed kunnen dat we op dit niveau blijven zitten.”
Dit zegt directeur Colette Cloosterman-van Eerd van Jumbo tegenover Z24. In de eerste tien omgebouwde winkels realiseerde Jumbo gemiddeld een omzetstijging van ruim 100 procent. “We hadden wel gerekend op meer dan 25 procent, maar dit overtreft de verwachtingen”, aldus Cloosterman. “De omzetten die je in het begin draait, zijn ook de omzetten waar je normaal op uit moet komen. Je ziet altijd dat als je ergens een nieuwe supermarkt opent er na de start een kleine dip komt, maar dat het daarna weer terugveert naar het openingsniveau.” Cloosterman is niet verontrust over de reclame van Albert Heijn in gebieden waar nog Super de Boer-winkels moeten worden omgebouwd naar Jumbo. “Het is te vroeg om te zeggen of dat effect heeft. Ze zijn nog te kort bezig. We hebben al wel een tegenoffensief klaarliggen, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.”
Jumbo verkoopt in de nieuwe winkels meer vers dan in bestaande supermarkten van de formule, aldus Cloosterman. “Aardappels, groente en fruit lopen daar beter. In de heropende supermarkten proberen we nieuwe dingen uit. Zo hebben we andere bordjes bij producten en is de bananenpresentatie daar een stuk beter. Als je bananen op een harde ondergrond legt, dan worden ze snel bruin. Nu liggen die vruchten op een zacht matrasje. Ze blijven dus een stuk mooier.”
Bron: Z24