FOTOREPORTAGE UTRECHT/AMERSFOORT – De ondernemers Martin en Tom van Kippersluis hebben donderdag hun voormalige Super de Boer-winkels in Amersfoort en Utrecht heropend onder de naam Kippersluis. Hier vindt u een fotoimpressie van de vestiging aan de Biltstraat in Utrecht.
De winkel in Utrecht aan de Biltstraat is volledig op de schop gegaan. De broodafdeling is verplaatst naar het begin van de winkel. De bier- en frisafdeling is verplaatst en uitgebreid, evenals het wijnassortiment. De koelingen zijn nu voorzien van dagafdekking. Door het gebruik van houten kistjes en betimmering, muurtjes met metrotegeltjes en veel manden, hebben de versafdelingen een frisse uitstraling gekregen.
De signing bij de Kippersluis-supermarkten hebben de kleur geel als basis. Bij de actiestraat werkt de formule met ‘rode duimen’ om de weekaanbiedingen te onderstrepen.
Eigen bakkerij
De broers Van Kippersluis stonden op de rol om met hun Super de Boer over te gaan naar C1000. Hier hadden ze zelf echter hele andere gedachten over. “We wilden weer gaan ondernemen zoals we vanuit vroeger gewend zijn. Elke afdeling moet onderscheid bieden: goede en goedkope kruidenierswaren en een dieper en beter versassortiment dan de gemiddelde servicesupermarkt. Dat willen we doen met onze eigen bakkerij, het concept Painpadour. Dit brood bakken we zelf elke dag vers af in de bakkerij die we hebben in de supermarkt in Amersfoort. Daarnaast hebben we ook een ambachtelijke slagerij, een aparte visleverancier, enzovoorts. En onder onze eigen naam gaan we het prijspeil van Jumbo en C1000 volgen”, aldus Martin van Kippersluis tegen Levensmiddelenkrant.
Groothandel
De Kippersluis-winkels worden beleverd door Boon, tevens voorziet deze groothandel de broers van een ict-omgeving. Boon biedt ze eveneens toegang tot Superunie. Tom van der Kippersluis: “Met Boon hebben we een leveringsovereenkomst. Zij leveren, wij bestellen. Ze faciliteren ons. Niet alleen in kw, maar ook in vers. We hebben bovendien de keuze om aan te haken bij de landelijke spaaracties van Superunie.”
Lees in de Levensmiddelenkrant van week 43 het compete interview met Martin en Tom van Kippersluis.
Bron: Levensmiddelenkrant