Kroger Ocado21.jpg Foto: Kroger

Kroger en DoorDash pakken uit

SAN FRANCISCO/CINCINNATI – DoorDash (een Amerikaanse bezorgdienst waarmee je onder andere boodschappen kunt bestellen) en The Kroger Co (de Amerikaanse kruidenier) breiden hun samenwerking uit. Vanaf 1 oktober worden bijna 2.700 Kroger-winkels gelanceerd op DoorDash. Hierdoor krijgen klanten in het hele land toegang tot verse en betaalbare boodschappen in slechts een uur.

Het volledige kruideniersassortiment van Kroger zal beschikbaar zijn voor klanten, inclusief vers voedsel, exclusieve Our Brandsproducten en betaalbare dagelijkse benodigdheden. Dankzij de intensieve samenwerking zal Kroger het winkelgemak voor klanten vergroten, het uitbreidende winkelnetwerk op innovatieve wijze inzetten en nieuwe huishoudens en extra winkelmomenten aantrekken. Klanten profiteren van snelle levering, kortingen en loyaliteitsvoordelen binnen de DoorDash-app.
Volgens Kroger en DoorDash speelt bezorging een steeds grotere rol in het winkelgedrag, waarbij gemak en waarde centraal staan. De samenwerking vergroot Kroger’s bereik en stimuleert innovatie in retailmedia en bezorgmodellen.
DoorDash, met wereldwijd 42 miljoen actieve gebruikers, ziet een groeiende vraag naar boodschappenbezorging. Deze uitbreiding markeert een belangrijke stap in het toegankelijker maken van vers voedsel via digitale kanalen.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: