Fabrikanten

Krachtenbundeling Heineken en Texelse Bierbrouwerij

ZOETERWOUDE/OUDESCHILD – De Texelse Bierbrouwerij gaat haar Skuumkoppe en andere speciaalbieren op het vasteland verder ontwikkelen. De brouwerij gaat in zee met Heineken om de bekendheid van de producten fors te vergroten. “Met Heineken kunnen we ons bedrijf verder professionaliseren en de grenzen van ons succes verleggen.”

Lisa van der Linden |

Dat zegt Cor Honkoop, directeur van de Texelse Bierbrouwerij. Zowel de distributie als de brouwcapaciteit wordt door de samenwerking op een duurzame wijze geoptimaliseerd. Hierdoor kan de brouwerij voldoen aan de sterk groeiende vraag. Hans Böhm, ceo van Heineken ziet de overname als een goede uitbreiding van het groeiende speciaalbiersegment. “Met een range van smaakvolle bieren in Texels een sterk merk met enorme potentie.”

Motto
De Texelse Bierbrouwerij blijft ondanks de overname stellig haar motto nastreven. “We koesteren het eiland en gunnen iedereen in Nederland een mooi glas Texels speciaalbier. Dit zal ook met de nieuwe wind in de zeilen ons motto blijven”, vertelt Honkoop. “Dit blijven we vanuit hier met dezelfde groep mensen doen en we blijven zelfstandig de groothandel- en retailklanten bedienen.” De samenwerking met Heineken uit zich met name op het gebied van horeca, waar de markt naar eigen zeggen nog beter bediend kan worden. Daarnaast wordt er gekeken naar oplossingen om de brouwcapaciteit op een duurzame manier te vergroten.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

1920_corhonkooptbbamphansboumlhmhnl-hr.jpg