Buitenbeentjesschap gelanceerd | Levensmiddelenkrant

Buitenbeentjesschap gelanceerd

AMSTERDAM - Albert Heijn heeft dinsdag het eerste Buitenbeentjesschap gelanceerd. Dit schap in de Albert Heijn XL-vestiging op het Gelderlandplein in Amsterdam is een pilot.

Het schap is bedoeld om alle producten die er iets anders uitzien dan normaal, en daarom weggegooid zouden worden, een plek te geven. “Denk bijvoorbeeld aan peren of appels die onvoldoende zijn gekleurd, tomatensoep van een restpartij Hollandse tomaten en pruimenspread van te kleine pruimen. Toch is er geen verschil in kwaliteit, smaak en versheid. Die is namelijk net zo goed”, vertelt Pauline van den Brandhof, woordvoerder bij Albert Heijn. De komende vier weken test Albert Heijn wat de klanten ervan vinden. Bij succes wordt het Buitenbeentjesschap uitgebreid naar meerdere AH winkels.

De Buitenbeentjes zijn in 2014 geïntroduceerd door Albert Heijn als middel om voedselverspilling tegen te gaan. Inmiddels is het assortiment flink uitgebreid met zowel verse als houdbare producten.

Bron: Levensmiddelenkrant