Formules

Aldi komt met nieuwe duurzaamheidsslogan

CULEMBORG – Aldi gaat deze week in Nederland van start met het communiceren van haar duurzaamheidsinitiatieven onder het motto: ‘Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel.’ Hiermee streven ze ernaar om alle vooroordelen rondom de discounter weg te nemen. Ze nemen klanten mee in het proces van verduurzaming.

Ruby van Hooijdonk |

Duurzaam en gezond leven hoeft bij Aldi niet duur te zijn. Iedere dag maakt de supermarkt samen met de toeleveranciers stappen. ‘Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk wel.’ is de vlag waaronder de discounter, op haar verschillende marketing-kanalen, gaat communiceren over thema’s zoals herkomst van artikelen, voedselverspilling en klimaat.

Voordelen wegnemen
Nienke van de Streek, managing director marketing en communicatie bij Aldi in Nederland: “Met onze Natuurlijk wel-campagne nemen we al ruim een jaar vooroordelen weg die bij de consument bestaan over Aldi. Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vooroordelen. Dat er bij een discounter niet meteen gedacht wordt aan verantwoorde boodschappen, gaan wij nu veranderen. We gaan onze klanten vertellen wat we voor mooie dingen doen en gaan doen op het gebied van duurzaamheid onder de herkenbare vlag: ‘Aldi steeds duurzamer?! Natuurlijk Wel.’”

Natuurlijk wel, Aldi
Vorig jaar september lanceerde Aldi de campagne ‘Natuurlijk wel, Aldi’. Met deze campagne geeft de formule antwoord op alles waarvan de consument niet had gedacht dat het mogelijk was bij Aldi. De supermarkt geeft het voorbeeld: “Lage prijzen en toch een verantwoord assortiment? Natuurlijk wel!” Deze slogan is nu uitgebreid. De afgelopen jaren heeft Aldi op verschillende vlakken geïnvesteerd om haar assortiment en winkels verder te verduurzamen. Zo dragen de Nederlandse groente, fruit en het dagverse zuivel het On the way to PlanetProof-logo en heeft Aldi een eigen plantenmerk: Kwekers Trots.

Bron: Levensmiddelenkrant

aldi.png