E-commerce

Kruidvat-moeder steekt meeste geld in tv

AMSTERDAM – Er heeft een verschuiving plaatsgevonden in de lijst van retailers die het meeste aan tv-reclames uitgeven. Het moederbedrijf van Kruidvat, A.S. Watson, is Jumbo voorbij als meest spenderende retailer van Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek van Screen Force.

Mathijs van Eeten |

Unilever geeft van alle bedrijven actief in de levensmiddelenbranche het meeste uit aan tv-reclames, is te zien in de tabel van uitgaves tot nu toe in 2019. Van alle branches besteedde de retailbranche als geheel het meeste aan televisiecommercials in 2018. De branch investeerde vorig jaar 400 miljoen euro, 43 euro miljoen minder dan in 2017.

In het rapport is ook te lezen dat supermarktformules relatief veel aan reclames uitgeven. Albert Heijn, Lidl en Jumbo Supermarkten zijn alle drie te vinden tussen de zes meest spenderende bedrijven. Waar Jumbo vorig jaar duidelijk meer zichtbaarheid aankocht, besteedt de formule dit jaar iets minder dan Albert Heijn en Lidl.

Het hele rapport is op de site van Screen Force in te zien.

Bron: Levensmiddelenkrant

lancering-nieuw-logo-kruidvat-1.jpg
tv-advertenties-screenforce.png