E-commerce

Action groeit flink

ZWAAGDIJK - Action doet goede zaken in alle landen waar zij winkels heeft. De formule heeft vorig jaar zowel de omzet als het aantal winkels fors zien stijgen. “2018 was opnieuw een succesvol jaar voor Action met een sterke groei. Onze kracht is een breed, verrassend en steeds veranderend assortiment tegen de laagste prijs”, zegt Sander van der Laan, ceo van Action.

Lisa van der Linden |

Action heeft de omzet in 2018 zien groeien met bijna een kwart. De netto-omzet bedroeg bijna 4,22 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 23,3 procent in vergelijking met 2018. Het succes van Action vorig jaar komt volgens ceo Sander van der Laan door de investering in de organisatie. “We hebben de pijplijn van vijf nieuwe distributiecentra versneld en veel geld gestoken in onze organisatie- en supplychain infrastructuur om de sterke groei van ons klantaanbod, ons winkelnetwerk en onze uitbreiding naar nieuwe landen te ondersteunen.”

Winkelportfolio
Action heeft vorig jaar 230 nieuwe winkels toegevoegd aan haar portfolio. Het merendeel daarvan werd geopend in Frankrijk en Duitsland. In Polen werden naar aanleiding van een pilot 19 winkels geopend. De formule heeft daarnaast ook nog eens 48 winkels gerenoveerd, uitgebreid of verplaatst in 2018. Een jaar eerder werden 27 vestigingen vernieuwd.

Toekomst
Action blijft naar eigen zeggen verder investeren in de groei van het bedrijf met een aanzienlijke focus op de organisatie en de infrastructuur. Momenteel heeft de formule zeven operationele dc’s, maar voor het einde van 2020 komen daar nog eens drie distributiecentra’s bij. Hierdoor wordt verdere winkeluitrol mogelijk voor Action.

Bron: Levensmiddelenkrant

action-store-3.jpg