AH: ‘E-schapkaarten versimpelen de processen’ | Levensmiddelenkrant

AH: ‘E-schapkaarten versimpelen de processen’

ZAANDAM – Albert Heijn is gestart met uitrollen van de elektronische schapkaarten. De marktleider zorgt hiermee dat altijd de juiste prijs wordt aangegeven bij een product.

Albert Heijn is deze week begonnen met de uitrol en eind dit jaar hebben 150 winkels de elektronische schapkaarten. “Deze zorgen ervoor dat onze klanten altijd de juiste prijs zien, zowel de reguliere prijs als de bonusaanbiedingen”, legt woordvoerder Anoesjka Aspeslagh uit. “In de winkel kunnen de elektronische schapkaarten bepaalde processen versimpelen, zoals het tellen van de voorraad of het laten knipperen van alle bonusaanbiedingen zodat daar de bonuskaartjes geplaatst kunnen worden. Ook kan op de elektronische schapkaarten worden aangegeven dat een product (tijdelijk) uit het assortiment is.”

Prijsbeleid
Albert Heijn ziet met deze e-schapkaarten kansen om de dienstverlening voor haar klanten uit te breiden. Het prijsbeleid verandert niet en blijft landelijk. “Het biedt wel kansen om, zoals we nu in Zandvoort doen, producten af te prijzen op basis van de houdbaarheid om zo voedselverspilling tegen te gaan”, benadrukt Aspeslagh.

Bron: Levensmiddelenkrant