Fabrikanten

Campagne voor plantaardige voeding van start

AMSTERDAM – Met de slogan Zo kan het ook is op 1 juni de eerste landelijke campagne voor een plantaardiger voedingspatroon gelanceerd. Initiatiefnemer Green Protein Alliance laat met deze meerjarencampagne in tekst en beeld zien hoe het ook kan, door voor ieder dierlijk product of recept een plantaardige keuze voor te spiegelen. Nederlanders worden zo uitgedaagd om bewust na te denken over de keuze voor een dierlijk of plantaardig product.

Lisa van der Linden |

De #zokanhetook campagne maakt gebruik van opvallende beelden van populaire dierlijke producten, zoals een hamburger, frikandel, pak melk, gekookt ei en haring. Op deze beelden is te zien hoe hiervoor ook plantaardige keuzes gemaakt kunnen worden zoals kidney bonen, edamame boontjes, amandelen, champignons en wakamé zeewier. Centraal in de campagne staat het platform Zokanhetook.nu en de bijbehorende social mediakanalen. Hier vindt men recepten, zoals de ‘nieuwe klassiekers’. Deze laten zien hoe je klassiekers zoals pasta bolognese omtovert in een plantaardig recept door slechts het gehakt door linzen te vervangen.

Op het platform is bovendien een uitgebreide plantaardige producten encyclopedie te vinden. Hierin kunnen consumenten voor al hun dierlijke producten de beschikbare plantaardige mogelijkheden vinden. Van paddenstoelenshoarma tot sojaslagroom, plantaardige yoghurt, linzengehakt en zeewierburgers.

Bron: Levensmiddelenkrant

persbericht-beeld-zo-kan-het-ook.jpg