Coca-Cola Energy nieuwe speler in de markt | Levensmiddelenkrant

Coca-Cola Energy nieuwe speler in de markt

ROTTERDAM - Coca-Cola breidt haar assortiment verder uit met Coca-Cola Energy. Dit is een energydrink met een vleugje cola smaak. Door de introductie van dit drankje verstevigt Coca-Cola haar positie als total beverage company met de ambitie om voor ieder moment van de dag een relevant drankje te kunnen aanbieden.

Coca-Cola Energy is vanaf mei op de Nederlandse markt verkrijgbaar in de varianten Coca-Cola Energy en Coa-Cola Energy no sugar. De energydrink bevat cafeïne, B-vitaminen en guarana. Daan Berendsen, senior brand manager marketing bij Coca-Cola Nederland vertelt dat de categorieën energydrinks en niet-suikerhoudende dranken groeien. “Wij springen daar met dit drankje op in. De consument heeft behoefte aan een drank als deze op het moment dat het energylevel laag is. Dit is meestal in de tweede helft van de middag. Een blikje Coca-Cola Energy (250 ml) bevat dezelfde hoeveelheid cafeïne als een kop filterkoffie. Hiermee spelen we in op de behoefte van consumenten die een extra boost zoeken. Door een vleugje van de herkenbare Coca-Cola smaak verwachten wij dat dit bij veel consumenten in de smaak valt.”

Wereldwijd
Coca-Cola Energy wordt wereldwijd gelanceerd. Spanje heeft de primeur en andere Europese landen volgen later. De energydrink is verkrijgbaar bij retailers en diverse out-of-homekanalen en is te vinden in het schap met andere energydrinks. De adviesprijs is €1,35 voor retail en €2,39 voor out-of-homekanalen.

Lees meer over de introductie van Coca-Cola Energy in een uitgebreid interview met Daan Berendsen en Roland van Buchem (senior brand manager bij Coca-Cola European Partners Nederland) in de aankomende edities van Levensmiddelenkrant en Out.of Home Shops.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of Home Shops