E-commerce

Hema en Wehkamp bundelen krachten

AMSTERDAM/ZWOLLE-  Hema en Wehkamp gaan vanaf vandaag met elkaar samenwerken om het online kanaal voor non-food producten in Nederland verder te ontwikkelen.

Lisa van der Linden |

Het is voor het eerst dat Hema-producten online verkrijgbaar zijn op een ander online platform dan dat van Hema zelf. De formule maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. De samenwerking met Wehkamp is volgens Hema een belangrijke volgende stap om deze groeiambitie ook online in Nederland vorm te geven.

Het productassortiment zal met name mode en lifestyle gerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf dinsdag 21 mei kunnen klanten al een groot deel van het baby assortiment van Hema vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd. Tjeerd Jegen, ceo Hema: “De groeistrategie van Hema willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen Hema (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.”

Bron: Levensmiddelenkrant

hemaanp.jpg