Omzet maaltijdboxen €700 miljoen

’S-HERTHOGENBOSCH – Multiscope brengt ‘Product Abonnementen’ uit: een onderzoek naar de uitgaves aan abonnementen. Uit het onderzoek komt naar voren dat Nederlandse consumenten jaarlijks 1,4 miljard euro uitgeven aan abonnement op fysieke producten. Het grootste marktaandeel hierin is de productcategorie voeding.

De categorie voeding die goed is voor 59 procent van de markt bedraagt ongeveer 846 miljoen euro. De hieropvolgende categorieën zijn: persoonlijke verzorging, dranken en huisdieren.

Maaltijdboxen
Met de kijk op individuele producten staan maaltijdboxen bovenaan. De helft van de totale marktomzet gaat naar dergelijk abonnementen en deze brengen 700 miljoen euro op. Als tweede op de lijst staan verse waren als groente, fruit en sap, deze zijn goed voor een jaaromzet van 53 miljoen euro. Deze boxen worden volgens het onderzoeksbureau 57 procent van de keren wekelijks betaald.

Bron: Levensmiddelenkrant