Schouten Europe stopt na 20 jaar met GoodBite

GIESSEN – Na twintig jaar gaat het merk GoodBite inzetten op het leveren van private label producten. Dit betekent dat de producten in het eerste kwartaal van 2022 uit de supermarktschappen zullen verdwijnen.

De strategische keuze om de focus te verleggen werd in de zomer van 2019 gemaakt. Commercieel directeur bij vleesvervangerproducten Schouten Europe Arjaan van der Giessen legt de beslissing als volgt uit: “Er komen steeds meer merken op de markt die zich als A-merk profileren. Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen.”

Supermarkten
De producten van GoodBite waren één van de eerste vleesvervangermerken in de Nederlandse supermarkten. Deze waren voorheen verkrijgbaar bij Konmar en daarna exclusief bij C1000. Met de overname van de C1000 door Jumbo kwam het merk ook bij de Veghelse keten te liggen. Verder liggen de producten bij Deen- en Plus-winkels. Volgens Schouten betekent de keuze voor private label producten niet dat ze zich alleen richten op het leveren van producten voor een zo laag mogelijke prijs. Van der Giessen: “We kunnen scherp offreren op de basisproducten maar willen daarnaast onze retailpartners veelvuldig verrassen met innovatieve producten waarmee men zich kan onderscheiden in de markt.”

Bron: Levensmiddelenkrant