Sterk eerste halfjaar voor Heineken

AMSTERDAM – Door een wereldwijde stijging in de verkoop van bier na alle corona-perikelen, kostenbesparingen en een verhoging van de prijzen gaat het Heineken voor de wind. De cijfers over het eerste halfjaar van 2022 laten over de hele linie een stijging zien.

Heineken-topman Dolf van den Brink is tevreden. “Ons bedrijf deed het goed in de eerste helft van 2022”, zegt Van den Brink. “We blijven geconfronteerd worden met onzekere vooruitzichten voor consumenten en bedrijven. Onze acties op het gebeid van prijsstelling, inkomstenbeheer en productiviteit compenseerden de aanzienlijke inflatiedruk in onze kostenbasis”, aldus de ceo.

Winst
De omzet van het tweede biermerk in de wereld steeg met 37 procent naar 16,4 miljard euro ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook de winst steeg met 22,3 procent naar bijna 1,3 miljard euro. De wereldwijde bierproductie steeg met bijna 8 procent naar 126,9 miljoen hectoliter. De vooruitzichten voor heel 2022 blijven ongewijzigd.

Bron: Levensmiddelkrant / Out.of.Home Shops