Suiker Unie verder onder nieuwe naam

DINTELOORD – Suiker Unie onthult zijn nieuwe strategie en naam op 2 juli. Volgens de 100 jaar oude fabrikant sluiten deze beter aan bij de veranderende consumentenbehoeften en marktkansen waar het bedrijf op inspeelt. “Het is een toekomstbestendige naam”, vertelt Paul Mesters, ceo van Suiker Unie.

Hoewel Suiker Unie zich naar eigen zeggen de afgelopen 100 jaar heeft ontwikkeld tot de meest efficiënte suikerproducent van Europa, handelt de fabrikant tegenwoordig in veel meer dan alleen suiker. Zo zijn ze betrokken bij de productie van voeding, diervoeding, eiwit uit bietenblad, biobased oplossingen en groene energie. Volgens Mesters is de suikerbiet een bron voor innovatieve oplossingen. “Afgelopen jaar hebben we onze strategie aangepast en gefundeerd op onze nieuwe ambitie. Beiden vormen de aanleiding voor een nieuwe bedrijfsnaam en identiteit”, concludeert Mesters.


Bron: Levensmiddelenkrant