Fabrikanten

Unilever blijft strijden voor GSK-divisie

LONDEN – Unilever laat middels een persbericht weten nog steeds de consumenten healthcare-divisie van GSK te willen overnemen. Eerder gaf GSK aan het bod van 60 miljard euro af te slaan.

Ruby van Hooijdonk |

Dit weekend werd middels een persbericht van GlaxoSmithKline (GSK) bekend dat Unilever de consumenten- en gezondheidszorgtak van GSK, fabrikant van onder andere Aquafresh en Advil, met een bod van 60 miljard euro wilde overnemen. Het bod werd van afgewezen, omdat het volgens GSK geen eer deed aan de waarde en het toekomstperspectief van het bedrijf.

Strategische match
Unilever geeft de strijd niet op en laat nu dus weten toegewijd te zijn aan de versnelling van de groei van het bedrijf en de herpositionering van het portfolio naar ‘hogere groeicategorieën’. Om dit te bereiken wil Unilever een grotere aanwezigheid krijgen in de categorie gezondheid, beauty en hygiëne. De GSK-consumentengezondheidszorg-divisie zou volgens Unilever een sterke strategische match zijn. Dit omdat bijna de helft van de divisie bestaat uit mondverzorging en vitamines, mineralen en supplementen, waarin ook Unilever sterk vertegenwoordigd is. Met de overname zou Unilever ook meer schaal en groei creëren in de VS, China en India. Mocht de overname lukken, dan zou dat de grootse uit de geschiedenis van Unilever zijn.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

unilever.jpg