Awards - Gouden Partner

‘Procter & Gamble blijft innoveren naar behoefte van de consument’

GOUDEN PARTNER AWARDS | ROTTERDAM - Levensmiddelenkrant bespreekt het winnen van de Gouden Partner door Procter & Gamble in de categorie Was en Reiniging met director Fabric Care Benelux Thijmen Mellink en Sikko Nanninga, corporate strategy director. Een prijs die voor blijdschap zorgt, want ‘dat juist de retailerpartners ons kiezen als winnaar, maakt het zeer waardevol’.

Redactie |

Hoe kijken jullie aan tegen deze Gouden Partner-winst?
Nanninga:
“We zijn blij met deze erkenning. De was- en reinigingscategorie liet al een stijgende lijn zien en deze is doorgezet sinds de corona-uitbraak. Consumenten zijn meer thuis en hebben een sterkere behoefte aan hygiëne. Procter & Gamble heeft zich, ook in crisistijden, kunnen bewijzen als een partner die snel kan schakelen, leveren én meedenken met de retailer.”

Wat maakt Procter & Gamble zo succesvol?
Mellink:
“Wij blijven innoveren met al onze merken, naar behoefte van de consument én op het gebied van duurzaamheid. We maken onze producten voor de consument en blijven daarom zoeken naar nieuwe manieren om het gebruiksgemak te vergroten. Uiteraard blijven we daarbij kijken naar de gehele categorie, zodat ook onze retailpartners baat hebben bij de innovaties.”

Wat zijn jullie hoogtepunten van de afgelopen twee jaar?
Nanninga:
“We hebben wederom ons productaanbod verbeterd. Met bijvoorbeeld de succesvolle introducties van Dreft Platinum Plus vaatwascapsules, de handafwasvarianten van Dreft Naturals en de eerste niet-elektrische luchtverfrisser Ambi Pur Badkamer & Toilet. Al deze introducties zijn succesvol gebleken.”
Mellink:
“Binnen de wascategorie heeft de introductie van Ariel All-in-1 Pods enPods+ veel betere vlekverwijdering mogelijk gemaakt. Het enorme pluspunt van Ariel Pods is dat hun beste waskracht al vanaf 30 graden werkt, waardoor de gebruiker ook op lagere temperaturen het beste wasresultaat krijgt.”

Hoe blijft Procter & Gamble de consumenten voor zich winnen?
Mellink:
“Door de wensen van de consument goed te monitoren en daarop in te spelen. Zo beantwoorden Ariel Pods aan de vraag van de consument naar producten met een lagere milieu impact. Een fles vloeibaar wasmiddel bestaat voor ongeveer 70procent uit water. Onze Pods bevatten slechts 11 procent water, waardoor veel minder water per wegtransport vervoerd wordt.”

Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op dit succes?
Nanninga:
“We hebben ook met andere merken verbeteringen doorgevoerd op onze producten. Daarmee zijn we ook dit jaarweer gezond gegroeid in onze categorieën. Wij focussen op consument-gedreven innovaties en daardoor weet de consument onze producten meer en meer te vinden. Dit leidt tot waardegroei voorde gehele categorie, wat er ook voor zorgt dat retailers belang hebben bij onze innovaties.”

Laura Geerts-Klerx
Category manager non-food bij Spar over Procter & Gamble:
“Wat we erg waarderen aan Procter &Gamble is dat het bedrijf altijd grondig met ons bekijkt waar de commerciële kansen liggen”, aldus Laura Geerts-Klerx, categorymanager non-food bij Spar. “Ze kunnen goed handelen op onze gemakspropositie, dat is voor Spar erg belangrijk.” Daarnaast denkt Procter & Gamble niet alleen vanuit hun eigen belang en zijn ze goed ingevoerd op de marktontwikkelingen. “Ze denken goed mee en weten uitstekend wat er speelt in de markt.”

Dit artikel verscheen eerder in de papieren editie van Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

procter-et-gamble.jpg