HUIZEN – Westland Kaas stelt zichzelf in haar nieuwe duurzaamheidsbeleid ten doel in 2036 100 miljoen mensen duurzaam te laten genieten van klimaatneutrale kaas.
Onder de vlag ‘Good for Generations’ is Westland Kaas Groep recent gestart met de ontwikkeling en implementatie van het beleid dat dit doel moet realiseren. Het familiebedrijf geeft aan de komende twintig jaar in te zetten op: duurzame ketensamenwerking, een structurele verlaging van de footprint, een integraal dierenwelzijnsbeleid en een duurzame, toekomstgerichte bedrijfsvoering.
Pijlers
De duurzaamheidsstrategie van Westland Kaas rust op drie pijlers, meldt het bedrijf: groei uit merken en innovatie, smaakvolle en natuurlijke kaas en een steeds kleinere milieu-impact tot het einddoel in 2036. Westland Kaas belooft periodiek en actief te gaan communiceren over de ontwikkelingen en voortgang van ‘Good for Generations’. Ceo Henny Westland zegt dat de titel bewust gekozen is ‘om te laten zien dat het beleid een groot aantal factoren omvat waarbij toekomstige generaties de graadmeter zijn’.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops