Jumbo-ondernemer: ‘Waardering gaat uit naar alle medewerkers’ | Levensmiddelenkrant

Jumbo-ondernemer Bobeldijk verkozen tot Nieuwkoopse ondernemer van het jaar 2019

Jumbo-ondernemer: ‘Waardering gaat uit naar alle medewerkers’

NIEUWKOOP- De gemeente Nieuwkoop heeft Jumbo-franchiser Bas Bobeldijk verkozen tot ondernemer van het jaar 2019. De lokale verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd om ondernemerschap in de gemeente te stimuleren.

“Bas Bobeldijk en zijn team laten als geen ander zien dat zij het stadium van een eenvoudige franchisenemer al lang zijn ontstegen. Niet alleen maar doen wat de anderen in de keten doen, maar een eigen stempel drukken op het vak als supermarktondernemer is daarbij het uitgangspunt”, zo luidt het juryrapport. De Nieuwkoopse Jumbo-ondernemer die eind vorig jaar zijn winkel verbouwde is trots op de titel die hij komend jaar mag dragen. “Het winnen van deze verkiezing brengt veel roem en eer met zich mee, maar ook zeker de waardering van klanten en medewerkers. Zij kunnen ondernemers in de gemeente namelijk aanmelden voor de wedstrijd. Ik heb geen idee wie mij in aanmerking heeft laten komen voor de gemeentelijke ondernemersprijs”, laat Bobeldijk desgevraagd weten aan Levensmiddelenkrant. “In de winkel heb ik een spandoek hangen met ‘beste onderneming van het jaar 2019’, omdat ik het breder wil trekken dan alleen het ondernemerschap. Het succes van de supermarkt komt mede door het team. Ik wil dat de waardering uitgaat naar alle medewerkers.” Van alle 53 aangemelde ondernemers sprong Bobeldijk er volgens de jury echt uit. “Greep hij enkele jaren geleden net naast de prijs, hij doet met nog meer enthousiasme een gooi naar de titel. Dit aanstekelijke enthousiasme brengt hij over op zijn team van medewerkers. Tegenslagen zoals een zomerse hoosbui slaan deze ondernemer niet uit het veld. Nee, stilzitten is er niet bij voor deze rasondernemer”, zo staat in het juryrapport.

Proeverijen
De ondernemer viert het winnen van de titel met zijn klanten door diverse activiteiten te organiseren. “Allereerst ontvangen alle klanten een pak stroopwafels bij besteding vanaf 20 euro, maar we gaan nog groter uitpakken. De komende periode organiseren we diverse workshops en proeverijen in de supermarkt, ontvangen we een sommelier die wijn- en spijsadvies geeft en zullen butlers in de winkel  helpen met het inpakken van de boodschappen en deze ook naar de auto brengen”, besluit Bobeldijk.

Bron: Levensmiddelenkrant