IMG_0957.jpg Foto: Lipton

Partnercontent

Lipton breidt portfolio uit met nieuwe fruitige smaak

ROTTERDAM - Lipton Ice Tea zorgt dit voorjaar voor nog meer verfrissing in het frisdranksegment met de introductie van een nieuwe fruitige smaak; Green Ice Tea Strawberry. Green Ice Tea Strawberry is een mix van de bekende Lipton Ice Tea Green met een vleugje aardbei. Deze smaak moet de steeds groter wordende groep consumenten aanspreken die verfrissingen zoekt met een fruitige smaak. Daarnaast is deze ice tea laag in suikers, slechts 2,2 gram per 100 ml.

Steeds meer consumenten kiezen voor een bewuste levensstijl. In de frisdrankencategorie vertaalt zich dit in het feit dat steeds meer consumenten bewust kiezen voor frisdranken die laag zijn in suikers of die zelfs helemaal geen suiker bevatten. Daarnaast zijn consumenten ook meer en meer op zoek naar verrassende nieuwe smaken in het frisdranksegment. Dit uitte zich ook in het grote succes van Lipton Green Ice Tea Mango Zero sugar in het voorjaar van 2023, onze grootste innovatie in vijf jaar, waarvan sinds de lancering in maart 2023 al 2 miljoen liters zijn verkocht.

Lipton Green Ice Tea Strawberry
Om verder in te spelen op deze trend, breidt Lipton haar assortiment uit met de nieuwe smaak Green Ice Tea Strawberry. De perfecte keuze voor iedereen die op zoek is naar een verrassend nieuwe ice tea-smaak die ook laag in suiker is. De Green Ice Tea Strawberry heeft de verfrissende smaak van groene thee in combinatie met een fruitige smaak van aardbei. De toevoeging van een vleugje aardbei aan de iconische smaak van Lipton Ice Tea Green, spreekt de steeds groter wordende groep consumenten aan die verfrissingen zoekt met een fruitige smaak. Vooral jongere consumenten die avontuurlijker zijn in hun smaakkeuzes, zoeken nieuwe en spannende smaakervaringen. Daarnaast is Lipton Green Ice Tea Strawberry laag in suikers, met slechts 2,2 gr suiker per 100 ml. Dat is 52% minder suiker versus andere ice tea A-merken.

Lekker Fruitig-strategie
De introductie van Lipton Green Ice Tea Strawberry is onderdeel van de Lekker Fruitig-strategie van Lipton. Door het succes van Lipton Green Ice Tea Mango Zero sugar van afgelopen jaar is duidelijk hoe populair nieuwe en fruitige smaken zijn, vooral onder jonge consumenten. Daarom zet Lipton dit jaar al haar fruitige smaken in het zonnetje, zoals Peach en Mango, met Strawberry als stralend middelpunt. Daarnaast blijft Lipton vasthouden aan haar ambitie om ijsthee te laten groeien via de segmenten laag in suikers en zero sugar.
Iris Padding (brand manager Lipton Ice Tea Netherlands): “We blijven niet alleen heerlijk smakende suikervrije alternatieven bieden in de meest populaire ijstheesmaken, maar introduceren ook heel bewust nieuwe fruitige smaken in zowel het zero sugarsegment als het laag in suikers-segment. Zo is er voor iedere consument wat wils.”
Daarnaast blijft Lipton ook buiten deze segmenten werken aan het verminderen van suikers in haar producten, zonder dat dit ten koste gaat van de smaak. In de afgelopen tien jaar heeft Lipton Ice Tea in Nederland het aantal suikers in haar producten met 53% verminderd, van gemiddeld 5,8 gram tot 2,8 gram per 100 ml. Inmiddels is hierdoor twee derde van alle Lipton Ice Teas laag in suikers of zonder suiker.

Suikerreductie met behoud van smaak
Thijs Sleddering (general manager Lipton Ice Tea North Europe): “Lipton Ice Tea heeft bewezen dat suikerreductie met behoud van smaak werkt. Deze ontwikkeling is cruciaal voor een succesvolle toekomst van het merk. De komende jaren zal suikerreductie namelijk steeds belangrijker worden door de sterk progressieve suikertaks. Lipton Ice Tea, en alle andere Unilever-merken, streven ernaar om herformulering en innovaties te lanceren die net zo lekker zijn, maar beter voor de consument. Dit doen we stapsgewijs met structurele inzet.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: